Nu var det ett bra tag sen..

Tänkte det verkligen är dags för uppdatering.. å nu den närmsta tiden har jag en känsla av att bloggandet, om jag får igång det på min tele, kommer att upptas av vårt lilla radhus vi köpt! Jupp, vi har köpt, äntligen. Blev en bostadsrätt men känns helt rätt, och det kommer bli toppenmysigt. Lär lägga ut lite bilder sedan, både före och efter. Kan ju säga så mycket som att det kommer inte kunnat bli annat än bra mot för hur det såg ut innan..Hua!

Iallafall så blev allt klart med papper, träffa säljaren, göra klart med banken och sånt i tisdags, så vi kom väl in i huset vid en tolv-tiden, och det var ju bara att gå lös på en gång. Alltså, när man kommer in i hallen nu  så möts man av ett enda stort dis och en beläggning av slipdamm överallt..(inte tänka på städningen, inte tänka på städningen!) Så i tisdags så hann vi med att bryta upp golvet i vardagsrummet och kasta ut det, ta bort en bård i ett rum nere, samt slipa o spackla. Började ta bort en hemsk strukturtapet, (som finns i hela hallen på både över och undervåning..Grönmålad nere och orangemålad uppe.) så nästan hela hallen blev klar. Det var under trappen kvar och det blev klart på onsdagen. Sedan har tapeter rivits bort, det har slipats och spacklats om vartannat, samt igår kom en bygggubbe och fixa golvet (blev klar idag) i vardagsrummet, eller själva grunden, för det var gammalt, men det står föreningen för kom de fram till tack och lov. Men nu när jag prata med matte sist så skulle det upp easy cover i det som ska bli Emelies rum, vårt sovrum va typ klart, och så är det ett sovrum till som ska fixas. Hallen börja det gå framåt med, måste ju ta bort alla tapetrester så det blir jämnt, och slipa, åsså hade matte plockat bort alla lister. De ska målas.

Jaa, alltså, det har vart fullt ös o matte har vart där till på natten, men mycket har hänt me tanke på att det var i tisdags vi börja.
Jag har ju bara kunnat va där när linnéa sover (2,5 timme typ) o emmi e på förskolan. Nu skulle vi gått till huset imorgon o grejat men Emelie har åkt opå magsjukan här, o att smitta ner pappa e ingen höjdare..

Å sen e det ju våra färger o tapeter,,som e på tapeten hahaha

I hallen kommer det bli vit panel, och en lite mörkare beige tapet, den tapeten kommer finnas i hall på både över och undervåning.
Köket blir vitt, och med vit panel.
Vardagsrummet blir ljusbeige, senare även med en fondvägg (trävägg).
Rum nere blir också ljusbeige, antagligen med en fondvägg i samma nyans.
Emelies rum blir rosa (!)
Vårt sovrum blir (grädd)vitt med en mörklila fondvägg, och mysrum uppe blir ljusgult.
Sen har vi ju min älskade tvättstuga där jag helt låst mig..Någon slags latte, nougat färg skulle va mysigt, neutralt och varmt, samtidigt skulle jag vilja ha en gullig, söt men ändå feminin rosa..Har helt snöat in nu så funderar på knallröd..Jag vill ha en romantisk tvättstuga..Hjälp mig! Eller så lir alla väggar vita o jag skriver nå fin tpå väggen..

Nä, nu ska jag söka inspiration, kanske kommer på nån ny idé för allt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0