Åhh, uppdaterar =)

Jajjemän, nu istter jag alltså här, o ska uppdatera er andra om mitt fullständigt ohändelserika o osociala liv, men ändå rullar dagarna på i 180, jag e heelt slut varje kväll, o att få emmi o somna känns som en befrielse..Ska det va så, få rman känna så? Alltså, missförstå inte, våran lilla go'tjej hon e den underbaraste lilla tjej på jorden, men shiit, vikken energi hon har,nåt jag saknar..Att följa hennes tempo, o dessutom handskas me utbrotten hmm, jaa, det e något jag inte hunnot lära mig, förhoppningsvis kommer det lagomt till hon e tonåring hoppas jag.. Mitttålamod väntar jag förresten också på..
Jag förstår inte. "Alla" andra föräldrar verkar så himla tålmodiga, ugna o sansade..Hur funkar det? E de så?? Alltså, vist, det e inte så att jag alltid bråkar på Emelie, men verkar som jag e den enda som skriker på eller släpar iväg på min unge juh =(
Häromdagen på bussen,alltså, jag fick verkligen förösk ahålla fast emmi för att hon inte skulle hoppa av bussen eftersom dörrarna var öppna, eller springa iväg i bussen som va knökfull.. Tänkte på det efteråt, det måte ha sett himla illa ut, men va gör man?? Det som jag ändå känner e väsrt, e ju att tänk om någon förälder vars barn man har haft på förskolan skulle se nå sånt, va skulle de tro då? Jag e ju fasen utbildad..Jag borde ju kunna sånt här..Fast mjaa, jag vette katten om jag e utbildad på 3-årsperioden..Å dessutom e ju inte barn på förskolan så som de e hemma, bara kolla på Emelie. Jag har pratat me hennes fröknar, o visst, hon kan va envis o bestämd men inga utbrott.. Haha, som i fredags, o haha förresten, va väl inte så jag kände just då..Emelie vaknade o hade råkat kissa på sig, o det gör ju inget. Vi gick in i badrummet o tog av kläderna. Men se! Emelie fick helt sonika för sig att hon skulle ha sina strumpor på sig..Med kiss på! Aldrig!!!, tyckte jag.Hallå? Visst, jag kompromissar o ger efter ofta, men någon gräns lär man dra..Emmi envis o sur o vägra ge sig, fick typ toktrycka ner tvätten i korgen o samtidigt hålla undan emelie därifrån. Emmi skrek o greja o va så hysterisk så hon tokspydde..Lika blir hon så sur nä hon duschat att hon kan ställa sig mot väggen, o där står hon. Hon ska inte fortsätta duscha, o inte ska hon ha handduk heller..Åsså gråter o ylar hon..Vad gör man?? Tar jag på henne handduk o sätter henne i soffan som vi brukar göra blir hon hysterisk o springer in i duschen igen o har på vattnet..

Jaa, det e härligt me barn! Fast å andra sidan så försöker jag tänka på att det e det här man kommer att skratta åt längre fram när hon blir större, så man lär ju försöka va  lite positiv =) Å faktiskt så e den lilla donnan otroligt charmig o rolig. Fick en puss här tidigare, "av hennes godhet". Å hon säger en massa roliga saker hela tiden. Imorse såg hon en av mattes läskflaskor. Då börja hon säga "dumma pappa, får inte". efter några sekunder säger hon "skitsamma, pappa struntar i vad andra säger.." Hallå?? hihi
Neej, ho n e himla go ungen , å en superfin storasyster! Hon e jättego mot linnea, även om det blir lite hårda tag iblann..Kan juinte lämna dem, senaste e väl å gunga massa fart på babysittern, stackars linnea får sig en åktur ibalnnså hon sitter me stora ögon..

Den lila tjejen hon e ju rena rama underverket!! Vikken go unge! Å glad, för detmesta! Älskar när hela hon skiner upp i ett riktigt solstråls leende när man tittar på henne!! Men jag vill ha henne som bebis jämt.. Hade det inte vart för allt runtomkring o med så skull ejag vilja ha bebis jämt, den iden e verkligen så himla kort. men näee, det funkar ju inte, så jag snosar varje dag p Linnéa och pussar på henne =) 

Å annars, jaa, som ni redan ser på texten så, jaa, något "eget" liv har jag inte direkt, allt krretsar kring barnen. Men nu har jag väl börjat kunna bli lite mer mobil o börjar våga mig ut med båda barnen., känns som jag sagt ett tag.. Men nu känns det lite bättre..Va ner på stan idag, det går, men det e liite läskigt å..
Sen avsluta jag me o smaska lite mcdonalds med emelie medan linnéa låg i vagnen..

Jaa, mer än så blir det inte..Vi går på kyrkis, emmi e på förskolan, o sen rullar dagarna på .. =) Men va det e mysigt med barnen ändå! Fattar inte hur mycket de ändå ger en, o jag förvånas över hurman aldrig lessnar på att kramas o mysa me dem..Fast emmi sa senast nu när hon skulle sova, "låt bli mig, inte röra mig jag håller på o blir sjuk"..
Hon har nämligen feber och ev. ögoninfektion tror jag =(

Åsså har jag förresten en annons ute på blocket nu..Vill sälja eller byta vår syskonvagn..Teutonia S4-09:a..Byte isf mot en citycross med tillbehör..lr 5000:-

Så Therese, nu har även du fått lite kvällsläsning :p Å duu, tack för att du lyckades få mig på bättre tankar..Bara hålla tummarna nu..har även mejlat o tackat nej til lcangaroon..Å inte ett enda till mejl från nån har jag fått..men det ordnar sig =)

Kommentarer
Postat av: Therese

Härligt med lite uppdatering =)

Du är en sååå tålmodig mamma! Du ska bara veta hur kort min stubin är när det gäller Albins utbrott och trots =( Men dom är för härliga ändå ;)

2010-09-21 @ 22:12:15
URL: http://theresegudmundsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag lovar dig att du inte är ensam. Jag blev snarare imponerad av ditt tålamod i söndags när vi skulle gå hem från lekparken.

2010-09-21 @ 22:24:40
URL: http://mhsklattertrad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0