Här ska kastreras nu!

Jäpp, nu så vart det äntligen bestämt o tiden e bokad.. Fast näee, om det nu va nån som trodde att det va älskling som skulle iväg så, neej =) Det e Mollie som ska "fixas".. Jag tänkte typ nån gång i juli sådär, men näe, veterinären tyckte måndag e en bra dag, osså behöver jag inte lägg aut pengar på nya p-piller, det tyckte han va onödigt =) hihi, så på måndag eftremiddag lär vi ha en välldans mör kissekatt dam här hemma..Stackaren! Åsså ska hon undersökas, vacc. o öronmärkas samtidigt, ujuj, hon kommer va sur på oss sen kan jag lova. 3 veckor va hon sur på oss när Mimmi nu flytta in..

Igår va jag o lillan på vårfest på hennes förskola. Va fint ordnat det va. Musik o barnen sjöng. Lillan hon hamna ganska långt fram o där sotd hon, inte sjungandes, men nog drog hon upp sin tunika o visa magen allt, gullungen. Sen kom hon springande, upptäckte väl att det faktiskt va en massa folk som stod o titta. Sen gick vi till pizzerian o käka en sallad, då dyker en av barnen upp från förskolan jag vart o jobbat hihi så hon o emmis lekte o tjoa en stund medan jag fick sitta där o kika själv. Men kul hade dem =) Fast det blir lite konstigt lär jag säga när man sitter där o e "mamma" osså dyker en av barnen upp, osså blir man "fröken".. Emelie vet ju att jag e fröken åt andra barn men ibland så ser det ut som att hon blir lite fundersam hihi

Näe, nu kliar det i fingrarna på att ställa ner spjälsängen o bädda iordning den lite lätt, så kan man lägga i kläderna där i väntan på min byrå..Det har satt igång riktigt nu att jag vill göra iordning här hemma o fixa inför bäbis anländande o det känns som hundra saker att göra o jag vet inte vart jag ska börja. Matte frågar gång på gång Vad det är vi ska ordna..å, jaa, VAD är det egentligen? Det e ju inte så mycket kanske, men det känns mycket. Så jag sätter igång osså får man se vart vi hamnar. Det som iaf behövs nu det är:

* byrå (bebis behöver ju ha nånstans att lägga sina kläder i o alla garderober e upptagna. Blir samma leksvik-    serie som vi redan har..
* lite mer kläder måste inhandlas
*hygiengrejer till den lill*

Sen kommer det största..Vi måste ju ha en syskonvagn..Jag har tänkt o klurat o funderat fram o tebax, men alltså, jag måste ha en, jag får inte ihop det annars.. Att få komma ut e livsviktigt för mig, o jag vet hur jag promenera me lillan. Å eftersom jag inte har körkort så blir jag ju ännu mer beroende av vagn..Å bara sovstunderna..Emmi sover ju ute o kommer fortsätt amed ett tag till, o sover bäbis ute så kommer bara en kunna sova i taget annars..

Nitro cityn e klar nu iaf, nu har vi vart o hämtat ut mjukliften så den vagnen e redo för bäbis..

så nu lär jag alltså sälja min älskade emmaljunga scooter (som visserligen typ stått parkerad det sista året..).

Åsså har vi en 32" tv, flat screen, till salu om nån e intresserad.. ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0