Bröllop/Dop och Restaurangbesök!!

Igår var det alltså Dop/Bröllop som i var på, som jag haft sånt himla sjå med! Å vikket fint bröllop det va sen då!! Therese hade jordens finaste bröllopsklänning, me långt släp, knyt i ryggen och massa pälbroderier, helt sagolikt fin, å klart brudgummen va finklädd han å, men jaa, det e ju faktiskt bruden som står i fokus!
Å dopet, ni skulle sett lillElma, en riktig liten maräng såg hon ut som, med liten prinsessklänning *s*

Sedan bar det av till fika där vi blev bjudna på först smörgåstårta, sen blev det presentöppning o sen fick vi tårta o fika. Å tårtorna!! jaa, Therese e helt makalös på att greja o dona o jag fattar inte hur hon kan, tror inte det finns nåt som denna människa inte kan göra! Tapetserar hon inte så bakar hon bröllostårtor va? Eller designar smycken eller syr mössor.. Iaf så va det en oförglömlig dag som jag är så tacksam o glad att vi fick vara med o dela med brudparet..

Å jaa, jag hitta nå att ha på mig..

Idag så var vi ute på Akropolis (grekisk restaurang) och åt för att fira att Mattes mormor fyllde år i veckan. Det var helt tokgott och vad kan va bättre än att få gå ut o äta o ha det lite lyxigt ibalnd? Trevligt sällskap gör ju inte saken sämre =) Jag bakade hallongrottor o chokladkakor innan vi åkte så "mormorn" och "morfarn" skulle ha lite fikabröd. Men de e så rolig, det fikabröd de får, det stoppar de in i frysen typ på en gång, fast jag säger att jag bakar nytt åt dem om det tar slut..roliga gammelfolket =)

Just nu så har jag en nydammsugen övervåning här. Lillan har dammsugit medan jag skrivit haha Å innan dess har hon stått o bakat med trolldeg i typ en 40 minuter utan avbrott. Hon hade jättekul! Så kul att hon klarade en aktivitet i mer än 5 minuter, märks hon blir större..

Jag o älskling ska snart kika på "Luftslottet som sprängdes". Mysigt! Har en sån där dag igen då jag verkligen känner huir tacksam jag är för det jag har..Blev påmind tidigare idag. Jag som liksom den senaste tiden känt att allt bara rullar på,men sen prata jag med en som arbetar i stegen och vi diskuterade andlighet o så, sen hände lite andra saker som fick mig att tänka på o minnas att vara tacksam, och hur viktigt det är att uppskatta dem som finns runt oss. Man ska inte alltid ta allt eller alla för given/t..Men kom ihåg, en dag i taget iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0