Snart bebis =)

Mhmm, snart så, nu kan jag verkligen räkna dagarna åxå till den lill* kommer =)
Va till både barnmorskan och till en läkare på förlossningen igår så nu känner jag mig aningen lugnare. Eller jaa, iaf lite. Bebis ska ju fortfarande ut, men med en igångsättning så kommer jag ju veta mer o kunna vara med. Förhoppningsvis! Bara hoppas nu på att det inte blir nåt långdraget, pinande förlopp som jag läst (o hört) om att det kan va..

Besöket hos bm va bra iaf. Hade stått ganska still me vikten iaf, o annars läser man ju om hur det e på slutet alla lägger på sig, men jag hade gått upp 3 kg på 1.5 månad, helt ok tycker jag =) Trodde snarare på 15 kg, men likväl en uppgång på ca 25 kg även denna gång..
Bebis e fortfarande inte fixerad, men vi kika tillbaka o det va aldrig lillan heller. Bm sa att jag har ett sånt bäcken där bebis lägger sig tillrätta vid förlossning, nåt jag skulle va tacksam för. Så jaa, Tack!
Bebishjärtat slog på fint o allt som det skulle, dock hade inte magmåttet ändrat sig nå, men det kunde va för att bebis sjunkit ner lite iaf..

Upp sen på förlossningen för o prata med en läkare då om igångsättning..jag va toknervös, å jag tror bm hade skrivit nå bra ommin rädsla, för jag våga knappt prata juh..<Jag va så himla rädd o bli nekad, men försökte förklara lite hur det kändes o att jag e livrädd för att inte hinna in..
Fick även göra ett ul, han kikade väl bara lite på bebis o höll på o mätte lite o så, men fick se den lill* kika rakt mot skärmen *s* Han konstaterade iaf att bebis va "normalstort", på ett "ungefär"..Jaha? hihi, men han fråga hur stor lillan va och nya bebis skulle va i typ hennes storlek, så då behöver jag inte va orolig längre för att det ska va en megabebis iaf! Fast det bara skratt abm åt, hon undra hur jag skulle lyckas få en megabebis? men jaa, man vet inte, man har ju hört..

Läkaren kolla även livmodertapp men den va inte borta trots alla sammandragningar så får väl se hur det ser ut på måndag. Men det såg helt normalt ut iaf.
Men iaf, på måndag, menllan 8 o 9 ska vi vara på förlossningen för igångsättning. Han skrev 8.30 på lappen så..

Å jag vet inte hur det känns..Det känns läskigt, samtidigt som det e skönt o veta att det blir på måndag och att jag kommer vara på sjukhuset. Samtidigt e jag rädd att man kommer känna efter mer med hur värkarna känns än om man vart hemma.. Å jag e lite skraj för igårkväll när jag fundera så kom jag på att jag glömde fråga, fick ingen info, om det e nå särskilt vi ska tänlka på, ha med, eller nå sånt. Fast jag kan ju fråga runt också, menjag va så himla nervös igår att jag nog inte kunde tänka så bra =) Men nu ska jag pusta ut, o snart e det måndag liksom. Så vid den här tiden nästa evcka, då e vi 4 i vår familj..

Just ja,,namn..Va tycker ni om Madeleine??

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skönt för dig att få en tid så ni vet när bebisen kommer, ska hålla kolla på lg så jag ser när tjejen kommit



Madeleine är ett jätte fint namn



Håller tummarna för att det kommer att gå fort för dig och att allt går bra



Kram Kram Anna

2010-06-24 @ 10:14:22
Postat av: Sara

Hej!

Grattis och lycka till!

Blev själv igångsatt men det var pga HF.

De första 6-7 timmarna hände inte så mkt för mig.

Sedan började värkarna komma men inte så farligt.'

Vid halv 9 gick vattnet och DÅ satte det igång ordentligt. Sedan kl 23 är hon född! Det var min första förlossning men du kan nog ställa dig in på att du kommer få ganska kraftiga värkar när det väl kör igång och att det i slutskedet går väldigt fort!!!

2010-06-25 @ 07:21:24
Postat av: Malin

Madeleine är fint, det heter min näst äldsta.



Jag blev igångsatt med Lucas och han är född tidigt dagen efter eller snarare mitt i natten.

2010-06-27 @ 14:46:29
URL: http://mhsklattertrad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0