Jag e livrädd..

för förlossningen som snart blir..Jag var rädd tidigare, gick till aurora-barnmorska uppe på sjukhuset o skrev ihop några rader som personalen ska tänka på vid förlossningen. Kändes då lite lättare, sen hade jag en period då det varit så att jag insett att"jaja, den ska ju ut, det gick ju iaf bra me lillan"..Men nu,,den senaste tiden har jag haft mer eller mindre panik bara vid tanken på att jag ska gå igenom samma sak igen, alltså det drar ihop sig o det e snart dags för förlossning..
Jag var till barnmorskan idag och det bara brast när jag skulle försöka förklara hur jag känner inför förlossningen..Jag har världens bästa barnmorska måste jag bara tillägga och hon försökte få mig att förklara vad det är som gör mig så orolig, men jag kaninte, det e inte bara det att man tappar kontrollen, utan jag e rädd att missa värkarna, tänka bort dem som jag gjorde sist, o går vattnet hemma så kommer antagligen bebis o komma fort den här gången eftersom d gick ganskafort me lillan.. Min bm försökte trösta mig me o fråga va det värsta skulle vara me o få bäbisen i bilen..Jaa, va skulle det värsta vara?? Men neej, jag vill inte, jag vill vara på sjukhuset, jag vill att nån har koll o jag vill absolut inte ha nån bäbis född nån annanstans..Bm föklara att skulle den komma i bilen eller nån annanstans så skulle jag inte tänka på det för jag skulle ha så full tupp me värkarna och de barnen har oftast så bråttom så det blir inga komplikationer.Det e ju skönt o veta, emnändå. Å jag vill veta att Matte hinner hem, att vi har barnvakt åt lillan, o jag vet att jag skulle kunna tänka att värkarna går över o blablabla..Iaf satt jag o grät som en tiok, vilket verkar hända ofta nuförtiden känns det som..Vi satt ju o babbla massa o jag försökte förklara..

Bm sa att jag ska inte ska behöva gå omkring o va såhär orolig o må så dåligt över förl. så nu ska jag få tid för o komma o prata med läkare om igångsättning. Satt o läste lite på google om det nu, o inte vet jag om jag blir så mycket lugnare..men det som känns skönt e att jag då vet mer när bebis kommer, vi har ordnat barnvakt,  o vi är på sjukhuset redan..Men jaa, får se vad läkaren säger..Jag vill veta mer om riskerna o hur de sätter igång en..Blir iaf runt samma datum som vi har bf, för man kan inte sätta igång för tidigt iaf som jag fatta det, fast tänk om förl. sätter ig¨ng tidigare då, eller har de koll på en?? hua, glömde jag fråga om..Kändes bara som en av stenarna föll av mina axlar..
Hur fasen ska jga få ut den där lill*?? Å inte vill jag göra kejsarsnitt heller..Näe, efter det här blir det inga fler barn..Dessutom har jag en liten 2.5 åring som verkligen testar gränser för fullt just nu..Vill bara sova, vikket jag också ska gå o göra nu! Äntligen e den här dagen slut..*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0