Försäkringskassan och sammandragningar..

Jipiie! Försäkringskassan e precis så jäkla krångliga som man hört o läst, o som jag egentligen bara gått o väntat på..Igår fick jag ett fint brev från fsk därdet i princip stod, "sorry, du skull efortsatt jobba fast du inte kan gå.." Jaa, jag ska till läkaren idag iaf för den läkare jag var till först somsjukskrev mig, hade ju skrivit att jag har problem med att gå,stå, lyfta och bära typ, och  detta förstod fsk, MEN, ändå har nån lustig person med extremt lite att göra kommit på då att, "neej, läkaren har ju inte skrivit att jag har problem med att sitta.." Dessutom så hade läkaren missat att jag var vikarie, därför så ska jag vara tillgänglig o matchas mot ALLA jobb på arbetsmarknaden, därför kanske det hade funnits ett jobb att ta då som e sittande som jag borde kunnat ta..Hallå??!!Så att jag e höggravid, faktiskt har problem att även sitta, det e strunt samma?? Fast det var det inte, prata me handläggaren som förstod att det ju måste va problem o att jag inte kan jobba alls, men att det e så det ser ut med deras regler o sånt, så nu ska jag till en ny läkare idag, ta med brevet från fsk och visa upp o hoppas att läkaren nu då skriver att jag inte kan ta/kunnat ta arbete inom nåt område, annars så får jag ingen ersättning..Eller jo, just ja, jag får för 2 veckor..För jag hade ju inga arbetstider uppsatta..Även fast jag försökte förklara att det beror på att jag ju e vikarie så spela det ingen roll, man hamnar i kläm då..

Dessutom har jag vart så nöjd över att jag skulle höja min fp denna gång eftersom jag iaf jobbat 75% de senaste två månaderna, men neej..För det var inte ett varaktigt arbete, det skulle ha varit minst 6 månader, DÅ hade jag fått tillgodoräkna mig de timmarna, inte nu..Så jag får bara räkna de timmar jag jobbat åt kommmunen blahblahblah!!!!

Åsså mitt på detta, (å innan hade jag en jättebra dag, gick o längta efter lillan,, samtidigt som jag ändå kunde ta det lugnt här hemma, njuta av finvädret, påta ute, greja lite småsaker..) så har jag en bäbis som trycker på så det står härliga till..Tog promenad närjag skulle hämta lillan vikket resultera i att kändes som bbis skulle ramla ut, fogarna knaka o krasa och sammandragningar till tusen..
Som tur va så kom Mathias hem mitt i allt detta o att få krypa in i hans famn såna gånger när man bara bryter ihop (vilket jag redan onstaterat hänt fler gånger under denna grav. än i hela mitt tidigare liv..) kan hjälpa mycket. Så glad att jag har han!!

Ringde iaf barnmorskan för o höra om hon verkligen tror att den lill* kommer stanna till bf, o självklart svårt för henne o svara på juh.. Men sammandragningar till o från nu, haft två nätter på raken, o efter natten som va nu så e jag lagom mör kan jag lova!! I typ 4 timmar låg jag me sammandragningar som ändå höll i sig en bra stund. Snacka om att man drar efter andan när de släpper då. Tänkte ett tag att det va färdigt, att vi kanske skulle ringa förl. men ähh.. Å ni ser! Mi nhjärna e så knäpp så jag kommer få skyll amig själv, jag lkommer ligga in i det sista o vänta på att vattnet går o sen åka in,,igen..Å då kommerr d va försent säkert.. Inatt låg jag o tänkte att jag väntar till vattnet går eller till det börjar gör aont, o eg. e det väl så det ska gå till också. För det e inte så att sammandragningarna gjort nå annat, så då ska det inte va nån fara heller juh =) Vi får se! Har ju läkartid på onsdag så vi får vällan se då om någe e på G eller hur det blir. Bara för man har sammandragningar så behöver inte det betyda nå! =) Så idag ska jag försöka att bara vara..Fast lär ju ner på stan o till läkaren..

Kommentarer
Postat av: Linda

wehoo! äntligen nytt inlägg så man får höra vad ni har för er :) Är så spänd att få veta när den lill* kommit -jag litat inte 100% på bm bedömningar av kön :-) När tiden väl kommit önskar jag LYCKA TILL! du har gjort det förr och det kommer gå bra igen! KRAM

2010-06-18 @ 10:40:53
URL: http://www.livetiluckan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag skulle ringa till förlossningen när du nu har sammandragningar som är onda. De kan ju i alla fall kolla om de gör någon verkan. Jag åkte ut o in på förlossningen en massa både med Hanna och framförallt nu med Lucas. Till sist tröttnar de och hjälper en igång ;-) Nä skämt åsido, men det kan ju vara bra att få kollat om dina sammandragningar gör någon verkan.

2010-06-18 @ 17:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0