Bryt ihop lr bit ihop..

Jsut nu tänker jag göra det sistnämnda, för bryta ihop har jag redan gjort..
Va ju iaf till läkaren idag dah..En läkarstuderande, jättetrevlig och hon kände verkligen för mig,,men,,fanns inte så mycket hon kunde göra mer än att iaf sjukskriva mig från o med idag..*suck* hon förklara att hon kan ju inte göra en bedömning som gällde 4 veckor tillbaka och inte heller som är gjord av en annan läkare..Vilket jag förstår men va sjuton.. Hon förklara att hon trodde inte att det var så här d gick till typ, hon hade hört att försäkringskassan blivit lite bättre med att godkänna såna här typer av sjukskrivningar men jaa..Å hon sa ju att jag som arbetslös hamnar i kläm..

jag blir bara så sur, så bara för att jag är "arbetslös" så klarar jag mig ifrån sjukdomar å allt annat då? Men visst, om någon fast anställd därute skulle vara så vänlig å ta över min foglossning så e jag den siste att klaga, jag lovar!! Men det e så det fungerar, är man fast anställd, det är då man kan bli sjuk..*suck*

Ringde iaf gubben på fsk när jag kom hem o prata me han, va ju även tvungen o förklara att min läkare som sjukskrev mig hade gått hem på semester så jag fick träffa en annan läkare..Jag fick nämligen tid hos läkaren kl.13 idag, vid 12 hade "min" läkare gått hem på semester..Å ändå va jag ner på Hc igår för att kunna få en tid hos miin läkare, då ade jag väl kunnat få en bättre tid va?? Sjukt!!
Prata ju me gubben på fsk o föröskte förklarar att jag inte tycker det här e shysst o hanmenade på att min läkare har ju inte direkt sagt att jag INTE kan ta ett sittande jobb, utan bara att jag inte kan jobba inom barnomsorg, men han har dock sagt att han såg mina svårigheter att resa mig upp, emn jaa. Jag poängterade då att han har ju inte heller sagt att jag kan ta ett annat jobb, och det är tydligen där som problemet sitter å då.. Läkaren har lämnat en "öppning" enligt fsk. Han har varken sagt ja eller nej om min förmåga till sittande arbete inom annat yrke *suck* Iaf så sa gubben på fsk att han kunde inte, enligt fsk regelverk betala u tersättning till mig,som räknas som arbetslös eftersom min läkare lämnat denna öppning. Så nu får jag skicka in papper på vad dagens läkare sagt och hålla tummarna, annars får jag ingen ersättning..Jipiie! en månad som jag inte får pengar för, kul!

Jag fråga varför det tagit så lång tid med att få veta det här, förklara att det här likosm e det sista jag vill tänkapå just nu..Det är beklagligt, emn de har ju 30 dagars handläggningstid, och det har vart mycket nu och de har vart underbemannade, det är inget att gör anå åt och det är fler som e drabbade!! *mårr*

men får försöka tänka som Matte sa.."det hade kunnat vara värre. Någon hade kunnat vara döende". Men jaa, det e svårt o bara släppa det hela, jag e såå jäkla sur nu och besviken och irriterad och jaa, trött!!!

Nu ska jag äta vattenmelon, stirra på magen o bli öm av alla sammandragningar..Jäklar va magen jobbar p just nu lär jag säga..men men, lär ju ite hända nå  iaf. Känner liksom inte så mycket merr, lite värk i ryggen, men de ju för jag gått idag, sen e det vbara nada..Inga värkar lr å..

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh nej! Guu va knäppa dom är på försäkringskassan! Även om du nu skulle kunna jobba med nåt stillasittande, vem skulle anställa en höggravid som kan jobba typ tre veckor????

Hur tänker man?



Hoppas du får pengar tillslut...kan du inte ta ut föräldrapenning i förväg då..eller räcker inte dagarna då??



Kram och hoppas den lilla vill komma ut snart!

2010-06-18 @ 20:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0