Envisa ungen..

Jaa, jag fattar inte..Vi har nog den mest envisa ungen i hela världen..Ibland lir jag bara så trött att jag bara går undan..Alltså när ag inte orkar ta en diskussion med henne, o så får man gå tillbaka efter 2 sekunder me nya andetag.. Herregud..Igår kväll, så kom hon på när vi lagt oss och hon druckit upp sin välling att hon skulle ha mer välling.. Jag frägade henne då om hon var hungig, o det var hon..Vilket jag kan förstå för då hade det gått ett tag sen vi åt,,"my mistake".. Iaf gick vi ner och lillan smaska i sig smörgås o mjölk o flingor.. När vi sedan går uppp o lägger oss i sängen så konstaterar lillan att hon mår illa o måste gå på toaletten..*suck* Dessutom var jag astrött och ville bara krypa ner i sängen..jaja, men vad ska man göra? Mår hon illa så e det ju klart hon måste få prova kräkas, vad vet jag om hur hennes mage mår??

Sitter där på toan och lillan säger åt mig att jag ska vänta och beordrar mig snällt att sitta ner på golvet..*stoor suck* Sedan börjar hon greja me lite annat o jag förklarar att jag inte alls tror hon mår så illa frö då skulle hon inte orka bry sig om katten o allt..
Sdan ska lillan bajsa..Jaha, ja, det kan ju v adet hon känt av så hon sitter typ en halvtimme (känns det som), sedane hon klar.. Men år mera illa.. Jag får iaf efter en stund med henne in i sängen, d'r hon tvärvänder o mår illa..men då fick hon gå till toan själv, tänkte att då e det kasnke inte lika roligt..Men efter 2 sekunder får jag dåligt samvete igen,,tnk om hon mår illa..men inser nabbt att det gör hon inte alls..
Matte låg redan i sängen för hanm skulle jobba långdag idag så vi ville inte väcka han..Så jag bestämde då att mår man så illa som Emelie verkar göra så får man gå ner till soffan o lägga sig, med en hink bredvid..*suck*
På det stora hela tror jag att lillan hade det jättemysigt och tyckte att det var jättekul att få va uppe..*mårr*  Men strax efter 22, alltså ca 2 timmar senare, somnade hon dock i soffan och jag kunde bära upp henne..

Lillan fick ju liksom ihop det där me illamåendet för hon hade "ätit för mycket", något jag försökt förklara för henne nu när jag har mått illa, men det e ju pga av graviditeten.. Jag mår ju skitilla så jag spyr om jag trycker i mig för mycket just nu.. hade hon sagt att hon hade "bäsis" i magen också det vet jag inte vart jag hade tagit vägen.. Nu håller jag tummarna för att hon inte har kommit på ett sätt att kunna få vara uppe å kvällen..

Näe, nu ska jag kasta mig ner i soffan en liiten stund innan lillan vaknar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0