Kunde ha fått jobb..

jojjomen, men nu tror jag chansen e minimal..Fast det gö iofs inte alltför mycket, för jag hade inte skickat iväg nån ansökan eller så, utan telefon bara ringde igår o då va det en förskolechef som hade vikarit att erbjuda från sista mars till sista augusti..Hmm, antar ni ser problemet..Jag va ju tvungen o förklara att jag sak ha barn mitt i den där perioden..Fast sa aven att om de inte får ihop det eller är intressserade så börjar jag gärna jobba till det e dags.. Chefen sa hon iaf skulle behålla mitt namn på listanMan kan ju alltid hoppas även om jag förstår att chanserna är näst intill obefintliga..

Nu sak vi ner o äta lite jag o lillan..Har vart på sjukhuset idg o gjort penicillintest på Emelie, men det e ingen fara..Lär hålla koll nu bara om det skulle märkas nå på henne..

Va så himla sur igår på lillans förskola också för jag ringde igår för att tala om att emelie behövde ha sin astmamedicin innan lunch eftersom hon ska ha 4 gånger per dygn nu n'r hon börjar bli förkyld..Va får jag till svar?? Joo, om nån kunde, men var det verkligen nödvändigt?? Å det va inte den trevligaste personen jag prata me heller..Jag trodde jag skulle börja gråta i telefonen när jag tokchockad försökte förklara att jaa, hennes astmamedicin är viktig, annars hostar hon ju så hon kräks!! Hela dan gick jag o tänkte på lillan medan jag jobba, fyy fasen.. När jag hämtar henne så frågar jag om hon fått medicin.."neej, hon har inte hostat nå"... Jaha, nehej, tack för mig då kände jag o smög därifrån.. Vad hände igår kväll?? Joo, lillan hosta så honkräktes upp allt när hon skulle sova..
Tog upp det me vår allergisköterska idag o hon gav mig sitt kort som jag ska lämna på förksolan, för hon mena på också att det är inte deras sak att bedöma om emelie ska ha medicin eller inte: Hon ör ordinerad av läkare och vi har via sjukhuset fått vår utbildning om hur den ska tas, så skönt att sköterskan morrade också och vart lite sur. Då känns det ju som att man inte var för känslig iaf.. Neej, imorgon få rlillan vara hemma och få sin medicin!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men herregud hur tänkte dom där?? Hur kan man ens ifrågasätta en sån sak....morr om dom inte passar sig kommer ja och ger dom på moppo kan jag lova!

2010-02-18 @ 21:36:48
Postat av: Rosie

Vi hade samma problem så erik va liten...han har också astma men de har börja växa bort!Nu är de bara nån enstaka gång då han e riktigt förkyld!Stå på er!!!

2010-02-22 @ 11:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0