Godistuttar!!

japp, jag har tuttar av godis, iaf enligt vår kära lilla unge =) Vi satt o smaska godis  igår när lillan peka på mina tuttar och sa att "mamma godis tuttar".. hihi sen tyckte emelie att hon skulle få låna mina tuttar haha MMest för att få använda bh skulle jag tro, något som i lillans värld just nu e välldans spännande..

I övrigt så har jag vart hemma med en emelie som vart krasslig sen i onsdags o mer dålig sen i fredags. igr hade hon över 39 hela dagen nu har den gått ner liite, så sist vi kolla temp va den nere på 38.8..Å kräktes ju igår igen på kvällen såklart, vikket hon även gjorde i förrågr..Tycker så himla synd  om henne näör hostningarna sätterin o lillan sen kräks som en tok, och blir ivägsläpad av en halvsvag mamma för att få stå vid toan o kräkas..Finns inget värre än att försöka trösta en gråtande skrutt som knappt e vaken juh =( Å det e ju samma visa varenda gång hon e förkyld.. Sen igår kom ja o tänkapå när hon hade krupp, kan det va det som spökar igen som gör att hon kräks?? Fats ingen idé o grubbla, antar det bara e å gilla läget o göra det bästa av det hela, ligga högt o svalt i rummet.. E j uiaf de enda råd amn får, om hon inte blir som sist då, då få rvi ju åka upp såklart.. 

Stackaren, hon ligger mest i soffan o kikar, helst på pingu..Just nu sitter hon här i knät o kikar på bolibompa, nå om hundar på den andra skämen, o jag passar på o uppdatera här lite..Vi ska snart ner till soffan igen så hon får sova en stund..

Svärmor va här nyss också o lämna lite varor, jag va tvungen o fråga om hon kunde handla åt oss, ahde inte hjärta o ta ut lillan nånstans idag, så nu har vi allt vi behöver. Dessutom köpte hon färdiggrillad kyckling, så då behöver inte maten bli avancerad idag heller, det tackar vi för!!

Nu sak vi ner o mysa, något positivt som finns när en liten skrutt e dålig..Man har massor me tid å bara mysa o gosa å pussa hihi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom på en sak, dricker hon välling? Välling kan ju vara väldigt slembildande eller alla typer av mjölk produkter. Du kanske ska prova späda ut vällingen eller om det går skippa den helt och hållet ett tag. Vet många barn som får fruktansvärd slemhosta av just välling.

2010-02-21 @ 20:15:53
Postat av: Linda

Det tänkte jag också på häromdagen...

Skulle det va krupp skulle du höra det, skräller ju väldigt då.. som hundskall nästan..

Är ungefär samma status här för Selma, fast hon hostar ju så hon kräks på dagen också. När ska det vända?!

Kram

2010-02-21 @ 23:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0