Får sitta ner o slappa..

Såå skönt! Men man e ju så himla dum,, nu får jag för en gångs skull sitta o bara vara, men då blir jag så himla rastlös så jag kan likosm inte njuta av att bara vara.. Bäst o träna på det kanske..

Morgonen gick av bara farten, upp vid 8 (sovmorgon!), duscha, lillan upp o väcka Caisa (lillasyster som e här), käka frukost, busa lite och sen dags o laga lunch. Sen åkte Caisa iväg för att spela innebandymatch och lillan skulle sova..Vikket resulterade i ett raseriutbrott.. Emelie har nämligen kommit på det här nu med att det e jättekul att var ao leka på sitt rum, så hon ville bar aupp, självklart va jag så dum (...) att jag föreslog att hon kunde sova middag i sin säng uppe,,inte bra.. Honskulle läsa sin "Max blöja"-bok som just nu e suuperpoppis..För er som inte läst den så kissar ju Max på golvet, o vovven får Max blöja att kissa i *spännande*.. Sen skulle lillan byta bok o dona så då kändes det som att det fick bli sovning i vagnen som vanligt..Lillan rasande, men efter att ha kompromissat till det me sovning i vagnen, sa att hon kunde ju ha Max-boken o ligga o läsa i vagnen, så funka det =) Nu har hon sovit nöjt i tp 2 timmar så..

Snart kommer Lisbeth (styvmamma), Manne (bror), Emelie (brors tjej) och Caisa, o Hansson (?), (Caisa's kille), ska fika lite o så =)

Lillan har vart överlycklig nu när Caisa e här och helt plötsligt duger inte ens mamma.. Bara moster som e viktig, o tycker det e så himla kul att se hur lillan verkligen tycker om Caisa! Hämtade ner lillan typ 3 gånger igår kväll efter att vi skulle sova.. Till slut fick jag säga att vi lär va tysta för Caisa sover..Men visst e ju en vit lögn ok vissa gånger??

Roligast just nu är när lillan kommer o säger "puss", "kram", osså får man puss o kram, så himla härligt!!

Å igår va hon så rolig,,hon ville hoppa i sängen som Caisa skulle sova i, så jag sa ju typ att "neej,där ska ju Caisa sova..", "Scchhh",säger lillan o ser så himla busig ut så jag va bara tvungen att tokskratta åt henne =)

Jaa, det händer mycket roligt nu me Emelie, det e heelt otroligt hur det bubblar ur ord o saker nu! Jag vet inte hur många gånger om dagen jag skrattar nu, mellan raseriutbrotten, vill säga hihi

Åsså blev jag påmind idag om hur mycket Mathias och Emelie verkligen betyder för mig!! Att man aldrig ska ta någon, något för givet, det är bland det viktigaste! *puss*


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, du är inte ensam om att ha en liten tjej med stooort humör! Jag får räkan till 100 både en o tjugo ggr om dagen numer, vad har hänt med våra små snälla bäbisar? :)

Det där om att inte at nåt förgivet.. Såg en video på facebook, tror jag skickade den till dig.. heter typ baby Connellys video. , kunde inte låta bli att grina på slutet. Och skicka vidare sen!

Dom är ju så små älsklingarna, o fast dom är tjuriga är dom ju det bästa man har! Saknar er. Kram

2009-10-22 @ 09:42:12
URL: http://www.lillisen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0