Skola,,eller inte..

Låg vaken inatt, lillan var som ett element, stackaren. Å jag menar då verkligen att hon va kokhet..Jag vill gärna ha varmt o gosigt, men jag va tvungen o lägga mej en bit från henne för jag höll på o flyta bort. O skruttan hon sparkar alltid av sig täcket o piper om man nån gång försöker lägga på henne det, men inte inatt =(

Gjorde mig klar för skolan iaf och var precis på väg när jag hörde att lillan hade vaknat, o inte kunde mitt mammahjärta lämna gullan för at gå till skolan när hon e sjuk inte..Visst, jag tvivlar inte en sekund på at MAthias kunde ha tagit bra hand om henne, det e inte det, men bara att sitta i skolan o veta att lillråttan skulle va dålig,,det funkar inte.. Jag vill kunna vara hemmao se till så hon har det bra, eller jaa, såå fjantig e jag, men så e det..

Pratade med dietisten imorse också..e ju så himla nervös över mjölkprovokationen vi håller på med, samtidigt så börjar jag dra en suck av lättnad, nu känns det mer skönt när jag vet att hon inte dör om hon får i sig lite mjölk..
Tyvärr så fick jag ju idén att ge Emelie mölk till gröten istället för att koka gröt av den som jag gjort hela veckan..Trr jag fick i henne för mycket, för typ två timmar senare kräktes hon,,precis som hon gör när hon tidigare fått i sig mjölk.. =( Så inte vet jag nu inte, jag lär ju ringa dietisten imorgon och fråga, eller om man ska prova skicka ett mejl kanske..

Uppdaterar senare..

Igång igen..Lillan sover, jag har precis fixat klart en liten skoluppgift..Hatar även idag skolan..Vil inte gå klart ens den här terminen *funderar* om man mutar läraren me ett äpple, kan man slippa göra alla uppgifter då, för jag kan gärna gå till skolan nån timme och babbla massa strunt me dem andra..

Emelie har fortfarande feber, kanske inte så konstigt, men jaa..Va 38.8 imorse, o 38.6 innan lunch, men jag vett ekatten va hon fått feber av?? Mjölkprovokationen? neej, borde det inte va, men alltså, hon har inga prickar, inget förkyld, inte magsjuka, så va e det då? Lär väl kasnke märka tids nog å..

Va skönt det va o bara ligg ahär i bädden o surfa lite, nu sak jag surfa vidare o se om jag kan slutöra någon surfning jag aldrig hinner med i vanliga fall, fast tror ju lillan vaknar snart å så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0