Opererad o klar..

Igår var jag alltså in och gjorde min skrapning =(
Klockan nio hade jag tid på sjukhuset, kom in på rummet, fick kläder framlagda och instruktioner för hur jag skulle tvätta mig, va ju tvungen o duscha o göra mig klar innan. Sagt o gjort, väntade till duschen va ledig, hoppade in, tog på mig den där hemska skjortan som eöppen i ryggen, och knästrumperna..Har de int ekunnat valt nån annan utstyrsel, räcker det inte me förödmjukelsen att hela doningen e genomskinlig?? jaja.. Fick två alvedon o nån annan tablett eftr duschning sedan hejdå puss av lillan.
Emelie blev jätteledsen när de körde iväg me mig i sjukhussängen =( hon grinade så det skar i hjärtat =(

Iaf så körde personalen ner mig till nån avdelning där jag fick ligga o vänta en typ 40 minuter o stirra upp i taket och lyssna på nån idiot som skulle pratat me sin stackars flickvän som nog skulle in på samma sak som mig..han bara prata och prata hur mycket hon än bad honom att vara tyst, jag höll på o bli galen *suck*

Sedan kom de o hämtade mig iaf till operation. Fick svara på lite frågor, sen hoppa över till en annan säng och lägga mig ner. Personalen började mixtra me alla sina grejer och sedan fick jag nålen ditsatt i armen och nå lugnande. Låg där o kände den där härliga känslan av att bara slappna av (farligt för mig men va ska man göra då..men ta det lugnt, jag e färdig me allt sånt där! ) hihi, fast att jag blev avsalppnad så noterade personalen att jag fortfarande lågo vifta me fötterna.. Sedan skulle jag tänka på nå roligt, jahapp, som vaddå?? kom inte så mycket längre, vakna upp sen på uppvaket =)

En skötersak kom in hela tiden och tittade..jag hade lågt blodtyck *suck* och sen dubbelsuck när idioten som inte kunde vara tyst kom in även på uppvaket o babbla me sin tjej..Då höll han på o bytte stol efter stol för att han inte kunde fälla ryggstödet..Gaah!! ville bara skrika åt han, men orkade inte..

Sen upp på avdelningen. Lillan vaknade och vägrade typ gå ifrån mej resten av tiden, låg o tröck me mig i bädden..Lilla gumman!!  Blodtrycket fortfarande lågt, så jag fick ligga me dropp.. Inget ont efter skrapningen eller så, bara såå trött..
Fick åka hem till slut iaf trots lågt blodtryck, trodde jag skulle bli kvar.. det låg på 100/63, så det hade gått upp lite iaf, va typ 100/46 eller nå sånt nere på uppvaket..

Idag så e det skönt att allt det kroppsliga e klart, nu ska man bara läka då..Läkaren som gjorde skrapningen kom iaf upp på rummet o berättade att de fått ut allt, så det e skönt o veta. Å inget har jag blödit, så ddet e skönt, blev väl av me allt på en gång jag antar jag då när jag fick åka upp på akuten.. Nu ska jag bara å få tillbaka blodvärde o blodtryck på det normala,, hoppas det blir snart för inget kul att inte ha ork, särskilt inte när man vill busa me lillan..
Det blir bättre, det e nog lugnt..det hade kunnat vara värre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0