Lillan har fått en egen cykel!!

Jajjemän! Nu e ju snön borta från maren på de flesta ställen så imorse gjorde vi oss iordning här hemma lite lugnt, sedan åkte vi till ica maxi o handla lite smått.. Äntligen kom jag ihåg att handla spraybalsam till lilla prinsessans hår =)
Sedan iväg mot Barnens Hus och handlade en trehjuling hihi Köpte även en kanna som e till att använda till lillans hårtvätt, hoppas bara den e bra nu, åsså hitta vi en mobiltelefon (fisher price) som Emelie fick.. Hon har ju faktiskt inte fått saker på ett tag nu..eller jaa, iaf sen vi va till stockholm , shit, va e det, 2-3 veckor sen..jaja, men hon e faktiskt våran egen lilla sessa och ska bara ha det bästa *fniss*

Håller på o ska skola in Emelie nu på bara en sovstund om dagen..Igår sov hon nästan tre timmar och idag somna hon vid lite efter tolv och klockan e typ halv tre nu så får se hur lång stund det blir idag, o tack o lov verkar det fungera bra o göra så här =)
Håller även p o ska försöka få Emelie att bara ha napp när hon ska sova,,stackarn, e som o va på värsta militärlägret.. Men neej, jag e ju egentligen emot napp, det blev ju bar aså att hon va tvungen att få napp när hon var runtmånaden, hon e ju en sån liten tös med stort sugbehov, o när jag knappt kommit ur soffan den första månaden så va jag liite trötter..Men jag tror ju att om man tar det sakta och inte gör det hela till en så stor grej så borde nappbegäret kunna lägga sig, går det inte så går det inte, men man kan iaf prova, o kanske få henne att använda napp lite mindre..

Gjort lasagne nu när emelie sov också, så tog ur den ur ugnen precis, så det luktar härligt i hela huset =) Lite trökigt bara när man får stå o göra dubbla former eftersom inte Emelie får äta mjölk, men äh, när man ändå e i farten..
Åsså ska jag göra fetaostbiffar sedan o frysa in, för jag har ju en sambo som har förmågan att öppna alla förpackningar som finns o ta en provsmakning *suck* å jag vill inte gärna kasta en hel förpackning fetaost bara rätt opp o ner heller.. men frysa in borde funka..fast inte e jag sugen o stå o laga mer mat idag inte..

Jag väntar på att Emelie ska vakna nu så vi kan var aute en stund, ska smita in i kköket nu o skruva ihop det sista på trehjulingen! Det finns inget härligare än att se minen på sin lilla när hon får något nytt!!

Kommentarer
Postat av: MR/B = broder

skönt att allt gick bra yster see till att försöka vila up dej lite nu blod värdena måste bli lite bättre ät mycket närings rik mat.



MVH/B

2009-03-22 @ 19:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0