EXAMEN!!!!!!

Fan , va skönt,jag har äntligen fixat det!! Jag är då numera förskollärare med inriktning Naturvetenskap, Matematik,Teknik =) ujuj va det låtter fint! är bara så himla nöjd att jag fixat det, äntligen. Efter 3,5 års heltidsstudier så har jag min examnen, och jag har fasen kämpat för den. Har ju hunnit med att vara sjukskriven en termin också+att jag var hemma o va mammaledig en termin, så det kändes avlägset ett tag om jag någonsin skulle bli klar. men det  lite konstigt, fast jag e så entusiastisk så har jag inte fattat än att jag faktiskt är klar, det känns helt osannolikt..Lite kul också, tänkk jag som strulade på högstadiet och inte ville gå i skolan, o knappt var där alls,skulle ju ha gått  ut me ett medelbetyg på 0.1 i nian om jag fortsatt att gå kvar i Gävle. Istället blev det ju flytt till Järvsö där jag gick om nian (jaa, jag vet, värdelöst, o nog värsta årsgången att behöva gå om åxå..) men höjde medlet iaf. Började gymnasiet och hoppade av,,helt.. flyttade ner till Gävle och bad om att få börja skolan igen.. hihi, allt för att få ta studenten eftersom jag kom på att jag skulle ångra mig hela livet om jag aldrig skulle få springa utför en skoltrappa o skrika att jag har tagit studenten..ujuj, o jag bet ihop, gick till skolan så gott jag orkade och fixade den nästan, blev samlat betygsdokument, men jag tog studenten! Pluggade lite komvux, jobbade på hemtjänsten och insåg att det inte var så jag ville ha mitt liv. Jag kastade iväg en ansökan till högskolan och kände att det var upp till mitt kära öde att bestämma om jag skulle gå eller inte..Jag trodde inte jag hade en suck att komma in på högskolan, inte jag med min struliga skolgång, som t.om jag kände att man knappt kan kalla skolgång.. När jag sedan fick papprena att jag kommit in på förskollärarlinjen så trodde jag att de hade gjort något fel, alltså hela första året så bara väntade jag att någon skulle komma och beklaga sig över deras misstag, jag gjorde ju inte ens högskoleprovet.. Men jag kom in, jag pluggade, och jag har för det mesta gjort mitt bästa även om jag har svårt att sitta still hihi Å nu e jag alltså över mållinjen, något jag aldrig ens vågade drömma om förut, det e helt sjukt! Jag har fixat det!!

Å nu blir det bara ännu bättre i veckan hihi på söndag ska vi ha hit de närmaste nära o kära o fira lite.Matte ska göra sin smörgåstårta som bara e huur underbart god som helst hihi nästan varenda en jag pratat me nu o talat om att det blir smörgåstårta har varit jättenöjd hihi

å sen idag, så kom min alldeles egna underbara nallebjörnssambo och frågade om vi inte skulle åka till stockholm och bo på hotell från fredag till lördag!! Ahhhh!! Kan det bli bättre?? Så han sitter just nu och tittar efter ett hotell, o han e ju lite rolig =) skulle boka hotell på sheraton men de skulle ha hans kreditkortsnummer, så då vägra han hihi men han brukar va bra på o leta upp hotell så jag lämnar det åt han. *puss*

Ska busa lite me min mysgroda nu o se om hon vill hjälpa till o laga nån mat, det brukar hon ju göra =)

Kommentarer
Postat av: Linda

GRATTIS igen!! Hoppas du känner dig stolt och lycklig! Du kommer väl kanske inte förstå det förrän om ett tag :) Kram på er alla, och ha det riktigt mysigt på hotellvistelsen ;)

2009-03-04 @ 20:26:47
URL: http://www.lillisen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0