Hippad!!

Hihi, har haft en sån underbar dag idag så det e inte sant! Å jag kan lova att jag har de mest underbara vänner som har knåpat ihop allt åt mig =) Ni e guld värda ska ni veta!! Ordnade en så underbar möhippa så det e inte sant!

Alltså, dagen började lite tidigare, eftertsom matte va tvungen att åka til jobbet en sväng (jour), så lillan vakna ju när telefon ringde, o ville inte alls sova om som mamma gärna ville..*suck* men gick upp o käka frukost och slängde sen ihop en kaka som jag tänkte vi kunde provsmaka utifall att man skulle baka den till bröllopet.
Planerna för idag var att vi skulle åka till Furuvik idag med Linda, Selma o Tommy så jag bakade så de kunde smaka, och eftersom Linda skulle göra sallad så tänkte jag att då kunde ju iaf vi fixa fikabrödet. Sedan tog ciggn slut, inget konstigt med det, så jag o Matte begav oss mot kiosken utan vidare, inget konstigt att vi går dit. Men så när vi kommer ut, står en snubbe där med motorcykel, som jag liksom inte kan placera o tror att det  e nån av Mattes kompisar, osså till slut fatar jag at jag skaå åka iväg me han på motorcykel, o Linda hoppar fram bakom kiosken hihi Snacka om att man blir förvirrad och bara fnittrar som en femåring, alltså jag blev så himla paff så det e inte sant. Jag hade inte riktigt räknat med någon möhippa, alltså, det e ju något man önskar sig,men jag vet ju att med tiden som blev lite tajt, och med tanke på att jag känner mina vänner liksom på olika sätt lr hur man ska säga, ingen känner den andra typ, så antog jag att en möhippa skulle bli svår att organisera =)

Iaf så blev jag aningen förvånad, fast alltså på ett positivt sätt, och det kändes som något som bara händer i en film, brudden blir kidnappad til att åka på motorcykel iksom hihi Så åkte motorcykel, sååå jäkla kul o inte alls ås hemskt som jag hade trott, osså fick jag två körlektioner av föraren, så det va en kul och oväntad grej =) Åsså just det att bara lämna telefon, inga pengar, ingen väska, bara få åka iväg sådär helt sonika haha

Möttes upp av Ann ao Linda där jag sen fick rida, och det var inte igår. Va typ 13 år sedan sist så det va ju också såå uppskattat. Fast jaa, ska jag avslöja hur ridningen gick så kan jag ju tala om att det blev hoppisgt, studsigt o guppigt.. Snacka om att kommit av sig helt, kände mig totalt som en nybörjare =) Men det va kul det också , att sitta där fast jag kände hur armarna flaxade iväg och jag guppade omkring upp ei sadeln som en säck potatis, fast tänk dig mera mjuk möglig potatis *s* Kul iaf!!

Sen vidare, och jga trodde faktidkt att det var slut där.. Men neej, då åkte vi till valbo och lunchade sallad och bröd, najs, i gröngräset, och en fick jag gå in o lägg amig på en spikmatta och bara varva ner och sedan massage på det! Såå jäkla skönt, och välbehövligt, och underbart avslappnande. och bara , jaa, sånt man bar akan drömma om. O jag låg där o tänkte på vilka vänner man har, alltså som knåpar ihop nåt sånt här åt en, alltså det är helt otroligt! Å jaa, jag skulle kunna fortsätta i evighet o babbla om mina vänner *s* Men det va bra längsedan man kände sig så avsalppnad i kroppen alltså, det va helt otroligt. Sen fick jag svida om, fick på mig vita spetstajts typ, en rosa kort kjol med matchande rosa tröja samt en "brudkrona" (läs prinsesskrona) med "slöja" såå , tjusigt, o jag lovar, det v så tjusigt så jag stod o fnissade för mig själv i ombytesrummet medan jag bytte om..

Sedan åkte vi till boulogern där vi kom o knallade i  godan ro, o vem kommer gående?? Joo, Johanna haha Vikken överraskning =) Det va ju så himla längesedan vi sågs så det e inte klokt. Vi satt där o fikade lite kaffe samt skumpa och jordgubbar, till brudarna tyckte jag skulle jobba lite = ) Just ja, på vägen dit mötte vi nå gäng som hade svensexa, så blev ett bröllopsfoto där då.
Men sedan mot stan, där jag får instruktionerna om att jag för att ha råd med mat e tvungen att klippa av etiketterna på tio killars kalsonger *fniss* Mm, kan lov atat det fnisades en hel del där då.. Men efter ett antal nej, så fick jag min första etikett, spang på Uddh, så han blev ett lämpligt offer =) Sedan så sprang vi på en snubbe som även han var ute på svensexa, o hade samma uppdrag som mig, fast gällanbde tjejer då. Så han fick våra etiketter,o jag gick o klöpp från hans kompisar. Samt så fick jag även tidigare en skylt att kram kostade en femma och puss på kinden, kostade en tia, så jaa, fick en tjuga där iaf, men det var även alla pengar jag drog in den kvällen.. Hmm.. Kan säga at jag tror aldrig jag känt mig så ignorerad heller.. men det bjuder jag på! *s*

Sedan åkte vi vidare till Akropolis (favortrestaurang no.1) och där bjöd tjejerna på middag, så där satt vi o smaskade såå god mat! Å de på restaurangen bjöd på en drink också, fast den fick Linda o JOhanna dela på istället, var Massa alkohol i den, å neej, man får inte supa ner bruden inte :p Såå jaa, jag hade en helt perfekt avslutning på en helt underbar dag! Å jag kan lova, jag kommer alltid minnas den här dagen, den har bara varit så supertrevlig, och bara roliga saker juh, o just att jag blev så himla överrasskad. Jag hade liksom vart säker på att Matte skulle vara stressad eller nå om det skulle till att bli en möhippa, men han har inte knystat ett ord juh! Å jaa, näe, jag e så himla trött just nu så det blir "tidig" kväll idag, det har vart fullspäckat schema, och massa skratt, och jag hoppas verkligen att alla har haft lika kul som mig =) Det hela var mer än jag någonsin kunnat drömma om, och sen, bara det att få vara barnledig så här en dag och bara släppa allt, bara få vara med tjejkompisarna, bara det är ju en lyx!

Jaa, underbar dag säger jag bara igen, jag vet inte nog hur jag ska kunna uttrycka mig, finns inte tillräckligt med ord, såå himla bra har jag haft det, o kul!! hihi, även om jag tyckte det va lite pinsamt å fråga om killars tvåttrådslappar på kallingarna :p Men jaa, roligt har det varit, synd man inte kommer göra om det igen *fniss* Men vissa saker kommer man ju göra om =)

Skulle kunna berätta ännu mer, men då har jag ju inget o berätta, för antar ni kommer få höra allt 20 gånger om,,minst!! haha

Nu lär jag smita, har en sambo som kommer o sliter i en =)


Kommentarer
Postat av: Linda

Är det nån som är värd det så är det du! Och jag tror vi alla hade lika roligt, var längesen jag skrattade så mycket som igår! Kramar

2009-07-19 @ 08:37:35
URL: http://lillisen.bloggagratis.se
Postat av: Therese

låter som en lyckad dag =)

Va synd att jag inte kunde vara med o dela den med dig...

Vi var på semester med husvagnen, med världens trotsigaste unge morr



Kram

2009-07-20 @ 11:14:48
URL: http://theresegudmundsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0