haft semester =)

japp, nu har vi vart på liten semester, till kolmården, härligt!
Fast måste ju tillägga att när vi åkt ner itisdags så hadde vi väl liite otur, lr jaa.. Resan ner til stockholm gick bra sen en bit utanför så kommer vi till värsta bilkön *suck* slår på radion o får höra att det e en lastbil som vält o låg tvärsöver vägen, jaha.. Att de väntat på bärgare som skulle kommit för en timme sedan, men att den nu var på väg, o jaa,den kom efter en stund, men suck sägr jag bara.. Hade ju åkt hemifrån i bra tid för att komma ner o kunna göra heldag på kolmården, fick efter typ en timme köra ut på nån mindre väg som sinkade oss rejält i tid. Vi hade planerat at vara nere vid en halv, elva tiden, men kom fram först vid två.. tar med vårt pick o pack för att checka in,men icke, fick inte göra det förrän vid 16, så ut med allt i bilen igen.. Skyndar oss mot linbana för att åka in mot parken,,o vad händer?? Joo, vi fastnar!! Panik kan jag lova! Både jag o mathias är höjdrädda, o att fastna i en linbana innebar, milt sagt, att en av de värsta farhågorna händer. Vi sitter där och vet inte vad som hänt, osså börjar det blåsa, fasen, det händer ju bara på film.. Där sitter vi, jag fördöker ringa til hotellet på mobilen fö ratt höra vad som hänt, samtidigt försöker vi få emeilie att sitta still, vi e ju livrädda för att 2korgen" vi sitter i skulle rasa ner.. Lillan hon satt där o hade så kul,,"gung gung" sa hon =) Tur ändå att hon var med, för det gör ju att man iaf måste försöka behålla lugnet.. Efter en stund börjar vi röra på oss o fick veta vid nästa anhalt att det var säkerhetssystemet som hade löst ut, dethade vart för blåsigt.. jaja.. Men resten av dagen var mysig  vi avslutade med att bada på hotellet.
Vi åkte safaritur, och var inne på tropicarium, ville titta på delfinerna mendet var sån kö att det gick inte, då hade vi fått stå o köa i en timme, o jag tror att alla med barn på under och runt 2 år vet att det inte är särskilt populärt att stå still.. Vi åker ner nästa år igen istället bestämde vi..

på hemväg köpte vi den sötaste lilaklänning till emelie som hon ska ha på bröllopet, så hon kommer se ut som en liten marängtårta vill jag lova, o hon var såå stolt när hon provade den idag o stod framför spegeln. Dessutom e hon den ende i Sverige antagligen som har en liknande klänning, för den är från England eg. hihi

Idag har jag vart o provat minklänning igen hos sömmerskan så hon kunde e var klänningen behöver sys om, osså var mathias till polisstationen för att ordna med pass till Emelie, så det är fixat nu =)

Vad har jag jag gjort mer?  just ja, i söndags så var vi ut till furuvik med anna o emilia, jättemysigt var det =) Hade med fika så vi satt i gräset o njöt, o emilia hon åkte fritt fall medan emelie avundsjukt tittade på.
Sedan åkte jag till faster med Stina, Addes brutta, och fick fotspa och aloe vera demo, najs najs vill jag lova =)

Kommentarer
Postat av: Therese

Hallojs! Härligt med en liten semster =)

Vi tänkte dra iväg en sväng nu till veckan...men det får gärna blir bättre väder...

Pass till emelie? Vart ska ni åka?

Kramis

2009-07-09 @ 22:09:23
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0