Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått..

Kommer jag någonsin få till det här?? Alltså, jag får lite smått panik emellanåt kan jag lova! Men just nu så har man ju haft så fullt upp me o greja också så jag försöker samtidig få in i huvet att vi verkligen ska gifta oss, även om jag nog kommer förstå det fullt ut samma dag eller typ när vi står framme vid altaret.. Tänk,,jag o mathias ska alltså stå där framme vid altaret, ett riktigt bröllop, i kyrkan, me klänning, brudbukett, håruppsättning, jaa allt.. Det e helt sjukt, vi ska verkligen gifta oss!! Jaa, på riktigt hihi o det läskiga e ju att det bara e dryga månaden kvar ju..
Pratade med hon som ska sjunga under vigseln o hon sa att det ju va bra om hon iaf fick veta vilken andra sång vi väljer i ganska god tid innan vigseln, ca en månad skulle vara toppen..Hmm, joo just det ja.. Det e ju typ en månad kvar bara *gahh*

När det kommer till klädseln för bröllopet så vet jag iaf att både Therese o Linda e ute o letar klänningar hihi Å fler med dem också hihi Känns ju liite bra iaf att för en gångs skull så har jag mina kläder ordnade, det händer inte ofta..
Men hittills då på "fixarfronten" så har jag/vi ordnat:

  • sminket är klart (jag var o provsminkades idag så det e lugnt..
  • vigselringen är vald, beställd och jag är bara så in love with ringen..
  • Håret ska fixas, men har inte tid hos frissan förrän om typ 3 veckor..
  • solist till bröllopet e bokat,,innebär alltså att vi får med en underbar sång..
  • Köpte en tiara igår, fastnade för den på en gång..
  • Skor fixade..
  • Örhängen klara, inköpta idag, och halsband får jag låna av svärmor.
  • Brudbuketten ska jag beställa om typ 2 veckor, men vet ju redan hur den ska se ut
  • Klänningen behöver sys om lite, lite, så den ska lämnas iväg nästa vecka..
  • Lillan har sina kläder klara, skor fattas..
  • Mathias ska köpa sina kläder..
  • Prästen ska vi träffa imorgon..

Vad fattas?? Har jag glömt nå? Nu gäller det sen att baka utav bara den till fikat och lokalen får vi ta dagen innan så då kan man duka iordning redan då..

Just ja, osså e det ju överskriften!! vad ska man ha som e gammalt?? Underkläderna *fniss* men något lånat har jag ju eftersom jag får låna svärmors ett halsband, något nytt har jag ju både med klänning och tiara, typ, något blått?? Undra om det va därför jag skulle ha en blå blomam i buketten enligt pappas fru.. men jaha.. Får ta o fixa det där =)

Shiit, jag e nervös.. Men snälla, har jag glömt något?? Nu får ni rycka in här brudar tror jag för annars blir jag snart snurrig =)
Just ja, lär fixa fotograf..

Åsså bestämma vilken musik vi ska ha som utgångsmarsch.. *suck* Neej, nu går jag o lägger mig..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Något gammal brukar ju typ vara att man får sin mormors örhängen som hon hade när hon gifte sig eller liknande. Sen kan du ju ha Blåa trosor :P Något nytt är ju typ örhängena du köpt :)

2009-07-02 @ 22:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0