Packat idag =)

Snart bär det av p åbröllopsresan!!

Sk a bli underbart härligt, skönt att få komma iväg ett tag och bara få vara. Känner verklige nhur jag behöver det just nu, inte tänka på nåt typ och inte behöva göra en massa. Tror det lite beror på att det ju blir förändringar här nästan direkt efter vi kommer hem igen. Lillan börjar förskolan, kan inte fatta, lilla bäbis blir stor tjej, förskoletjej! Jag ska ut o jobba och bara det.. Nu har man gått hemma,  o jag klagar inte, har vart mycket skola o allt, men på ett sätt så har ju det vart min vardag, jag o lillan har våra inkörda rutiner, o nu helt plötsligt så blir det nya och jag har inte en aning om hur de komer se ut..Å jag känner just nu av att jag verkligen behöver ha koll på allt sånt för att fungera, men men  det lär ju ge sig så smånningom.. Man kanske skulle skaffa en tio barn ändå då så får jag ha våra rutiner och vara trygg i dem haha Neejdå, ska bli spännande också att få komma ut o äntligen börja jobba, men det känns så vemodigt också, det e liksom nu det börjar..Det e nu vi får se hur livet som vanlig svensson blir.. Fan va drastiskt det låter, givetvis e det inte så att jorden går under, kanske det e mer så att det e självförtroendet som börjat svaja för vad man klarar av o inte klarar av? Jag e så bekväm i den roll jag har nu att den blivit det självklara?

Iaf så myser jag fortfarande här hemma, känns underbart att ha en make =) Något vi fortfarande går o har roligt åt båda två, mattes bror var mäkta irriterad över oss igår haha

Just ja, jag o lillan skulle bada härligt jordgubbsskumbad igår, (present vi fick på brölllopet) Lillan gick o trampa av o an  innan jag gjort iordning badet, o när vi äntligen hoppar i så börjar hon gråta =( Ett sår  på benet sved så det va bara  ta upp henne igen, lr jaa, matte fick ta upp henne.. Själv låg jag kvar i badet o försökte stänga av när jag hörde henne gråta efter mamma..Tänkte att om jag inte hör nå så finns det inte, men icke =) Va annat kan man göra än att le över sin underbara lilla unge o kliva upp ur badet, e ju iaf omöjligt o ligga där o försöka slappa..

Åsså håller vi på o pratar just nu om flygresan me lillan =) Hon e för söt, hon vet att hon ska till Turkiet och att flygplanen flyger högt upp i luften, något hon gärna pratar om =) vid maten idag så satt hon o prata osså bara började hon gapskratta, något hon börjat m nu när hon sitter o babblar, o det e så härligt o se, vikken lycka som lyser från hela henne särskilt då =) Å babblar gör ho mycket nu, flera ord på raken, inte för att jag fattar vba hon menar, men va gör det, det e bara o hålla me eller försöka höra nåt ord. Åsså har hon börjat med att berätta om saker nu,hon får verkligen ihop det bara man vet va hon menar. Igår fick hon en grind uppsalgen i pannan av granungen så hon började gråta och bula till på köpet Senare vid maten så klappa hon sig själv på huvet o sa "jolene" (grannungen) osså gned hon med handen över ögat, och sa lessen o låtsasgrät lite. Tänk att varje dag händer det nåt nu!
men måste säg aockså  att det e jäkligt välbehövligt med den stund man har ensam när hon somnat, för just nu går allt i 190 med henne..
Fast fick en stund själv nu eftersom Matte natta lillan ikväll *kopplar av*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0