Vänner..

Värmer =)

Tidigare nu under eftermiddagen så slog det tänk jag inte vill ha till och självklart så delas ju då min hjärna upp i två poler som raskt sätter fart med den ena idén som slås imot den andra..Låter det sjukt? Jaa, det e det också..
Å ena stunden så får jag för mig att jag är precis som alla andra, det e lugnt, jag fixar det, jag menar, bar aen enda gång eller så.. den andra stunden så tänker jag på allt jag har uppnått rent psykiskt, alltså hur bra jag mår, hur lugn jag kan få känna mig, inte vill jag förstöra det..

Det e sjukt hur mycket ens tankar kan sätta fart,och jag kan verkligen känna ibland hur jag mister kontakten med mig själv,, hur mina tankar drar iväg mig på villovägar, och än är det lugnt, men fasen.. Jag kan ibland tänka på hur det skulle vara, kunna bli, trts att jag vet att det bara skulle gå åt skogen, det funkar inte, jag menar, det e ju inte så att jag inte provat. Just nu undrar jag bar avad som satt fart på hela karusellen? Det e ju inte så att det var nå jag bara kom på igår, utan det har vart ett tag, kanske e som Matte sa, kanske bäst jag börjar röka igen..
Å jag menar, det e ju så jäkla sjukt, jag ser allt det bra som kommit under den här tiden, som jag "fått" tack vare att jag e nykter, o ändå kan jag få för mig att nu e ju jag "frisk" så nu e det ju lugnt. Jag tappar bort mig själv o det e såå jävla dumt!
 Om jag sriver det här, tror ni jag fixar det då?? Jag tänkte att jag måste ner på ett möte,,å jag vill ju inte.. Men jaa, eller iaf, imorgon, så måste jag gå till en jag kan prata med, en jag vet förstår..
För ta det int efel, jag kan inte prata med er hur gärna jag än vill, jag tror liksom inte det hjälper, eller joo, det kanske hjälper att  få bort nån tanke, men det e ju så jäkla svårt att bara sätta igång o prata o..Näe, jag vet en som förstår varenda minsta lilla tanke, o kommer jag inte iväg på AA imorgon, så går jag till henne..

Under eftermiddagen har jag försökt stänga av tankeverksamheten och lyssnat på Emelies musik och dansat med henne, vi hade lite disco, blåste upp ballonger o grejade =)

Men iaf! Det var det här med vänner.. Vi fick besök av Linda, Tommy och Selma =) Jag fick present av dem, Love it! Ett jättefint armband i silver! Hade absolut inte ens räknat me o få något heller så det var en klart uppskattad överraskning!Och för ett tag så var det så skönt,hjärnan stängdes av och jag fick bara skratta och må bra =) O lillan e ju så himla söt, sitter man o skrattar nuförtiden så skrattar hon också hihi osså ska hon kramas med selma heela tiden, o de små e ju bara hur gulliga och underbara som helst =) Emelie blir så glad när Selma kommer så det är inte klokt! Jaa, ni skulle bara se dem ihop *s*
Jaa, tänk vad ett besök kan göra =) Ibland betyder det så himla mycket mer att "bara" ta en kaffe ihop eller säga hej =) Ikväll vart besöket en stor räddning för mig hihi

Jag ska ta mig en funderare jag och även jaga rätt på min sinnesro igen..hur var det nu man gjorde? Just jaa, kanske först ska försöka att inte hitta på en massa att göra hela tiden..
Fasen, jag tycker verkligen jag tar en dag i taget.. vilka var de andra deviserna nu igen då..*bläddrar på internet*..

Här e de ju:
  • Ta det lugnt
  • Gör det enkelt
  • En sak i sänder
  • Det viktigaste först
  • Lev och låt leva
  • Endast genom Guds försyn

  • Så enkelt egentligen, gäller bara o komma ihåg också =)


    Kommentarer
    Postat av: Linda

    Du vet väl att det bara är att säga till om du behöver komma iväg nångång när Matte jobbar så kan Emelie va här! Tror säkert vi klarar av de små busungarna nån timme :) Kul att du tyckte om armbandet, vi tycker om dig! Kram

    2009-04-17 @ 21:42:04

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0