Hemma igen..

Igår kom Emelie och jag hem från pappa o hans fru, både tråkigt att åka men såå skönt att komma hem. Konstigt hur skönt det är att komm ahem efter att ha vart borta några dagar, jag uppskattar verligen at var ahemma nu. Jag kan tänka på förr då jag bara ville fly hemifrån och hur en känsla fanns "hemma" av att allt kändes grått o trist, och inte alls varmt o välkommnande.
Igår när jag klev in innanför dörren så kände jag verkligen hur jäkla bra jag trivs här hemma, hur det känns som vårt. Jag är så nöjd med mitt liv så det finns inte, samtidigt vet jag bättre. JAg färsöker njuta varje dag, som om den var den sista, för alltför många gånger har jag lärt mig att allt bara kan ta slut, inte för att jag tror det just nu, men jag tror att det kan vara bra att påminna sig om det.. JAg menar alltså inte på det sättet att vara negativ och bara förvänta sig att det ska ta slut, utan mer det att man aldrig ska ta något för givet.

Efter att ha vart i Björklinge nu under helgen också så har jag nog mer o mer funderat på om vi inte "måste" skaffa kisse till lillan.. Hon är heelt tokig i katterna där. Det roliga var att hon kom ju på att om man drar katten i svansen så jamar den hihi så emelie hon drog kissen i svansen samtidigt som hon sa "mjaoow", stackars katten, den bara lade sig ner o bara önskade sig bort såg det ut som *fniss*
Det gick faktiskt bra med allergin nu hos pappa, behövde bara ta medicin en gång, o då var jag där i 3 dagar, dessutom fick jag ta medicinen efter att bror o vovve hade kommit, så det var nog inte katterna jag kände av =)

Så jag ska väl bara strötitta lite om det dyker upp någon norska skogskattunge, som inte kostar en förmögenhet, för då blir det nog en liten kissekatt härhemma.. Det är de kissekatterna jag tål lite bättre, men jaa, inte säkert, det lär ju tänkas på ett litet tag till också..

Idag på förmiddagen har vi vart i boulogern och busat där i lekparken lite med Selma o Linda =) Fast lillan var ju så hemskt trötter och vart inte alls på humör för bus tror jag. Men roligt att komma iväg lite!

Ikväll ska vi väl bara ta det lugnt o mysa lite, har ju inte direkt träffat Matte sen i torsdags =( Igår kom han bara hem efer jobbet, käkade lite snabbt och kröp ner i bädden.. Osså vaknar nog lillmajan snart å!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0