Dagens I-lands problem..

Att äta eller inte äta.Ha, har ju försökt här med min "diet" i två dagar. Var nöjd för imorse vägde jag 56,2, jippie.. Men då följer ju nästa problem, eftersom jag inte ätit "riktig" mat på två dagar då, förutom lite kålpudding igår som bara var sååå god (självklart jag själv som lagat den å..sen va den väl ännu godare eftersom jag va hungrig å *suck* va knäpp man r..) jaja skit samma, Problemet var alltså, vad äter man som ska vara lite bättre mat så inte kroppen bara toksuger åt sig allt den kan och det bara e skit?? joo, käkade kålpudding till lunch, bondmat funkar alltid! Sen käka jag plättar till middag, osså lite vitt bröd, kanske inte världens bästa kombination, men så toppa jag det me lite knäckig äppelpaj.. ha! Vad kallar man den dieten? "släng-dig-i-vägen-väggen-vågfan-för-nu-ger-jag-upp eller?
Får väl se imorgon hur det ser ut =) Bara vågen visar lite på 55.9 så e jag bara såå nöjd, då e ag tillbaka till mitt gamla jag.
Samtidigt som jag sitter o e så himla inne på det här så är jag medveten om at det faktiskt finns de som verkligen behöver gå ner men som kanske inte kan, å då menar jag verkligen de överviktiga som behöver ta hjälp av operationer eller kanske gå flera veckor på dieter, då känns det som jag e ganska ytlig. O tro mig, jag får äta upp här hemma när jag håller på nu, matte fnyser åt mig, o jaa.. Men sedan finns det ju en del som faktiskt passar att vara lite "mulliga", jamen det gör ju faktiskt det, de som är fina så, fast jag är inte en av dem. Men samtidigt, jag ska inte klaga, men vi alla har väl något som hänger över oss.. Ähh, nog ordbajsat om det!

Vad har hänt idag?
1. Emelie fick påskägg av farmor och gammelmormor och gammelmorfar sin. Det var lite kläder och en kula med en påskhare som man ruskar så flyger det lite guldflingor.

2. Jag fixade med att boka hotell å t mig o lillan när Mathioas ska iväg och panga =) bokade först en natt och blev upplyst om att matte ska vara borta 2 nätter, så då kastade jag mig på telefon och boade en natt till!! Häligt, jag o lilla råttan ska bara mysa o ha det härligt tillsamans! Ina tider at passa, inget massa hushållsjox att hålla på med, utan jag kan ägna hela helgen åt bara henne, åt det kan jag lova att mit mammahjärta myser över!

3. Engla har vart här o busat idag =) Full fart på båda tjejerna kan jag lova, och roligt att Emelie får någon att busa med!

4. Jag har bråkat med mitt hår =( Har ju världens virve i bak, så varje morgon ligger allt hår framme vid luggen efter min senaste hårklippning, fan! Å det går inte att fixa..Får vänta tilll håret blir lite längre..

Nu vart det mycket, borde korta ner det o radera vissa saker, men nee, orka.. läs o irritera er om ni vill elle rundra hur fan jag tänker, det bjuder jag på..Vet att jag e hemskt duktig på att börja skriva saker men avslutar dem grna så att man missförstår..Äh, orkar inte förklara hur jag tänker heller.. :P

Nu ska jag snart krypa ner i bädden..Emelie och Selma ska vara påskkärringar imorgon  och jag har inte plockat ihop nå kläder åt henne än. Å inte har jag packat heller..
Ska ju till pappa imorogn, jag o lillan ska sova där. Älskling ska iaf bara jobba o jobba hela påsken så inget som händer här hemma iaf. Får jag inte vara med min love behäver jag inte ens va hemma känns det som.. Men får se hur länge jag blir hos pappa, jag kommer längta ihjäl ig efter matte.. va e det längsta vi har vart ifrån varandra, har det vart mer än en natt äskling??

ähh, nu ger jag mig! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0