Att vara förälder..

innebär tydligen att man även blir en sån förälder man lovat sig själv att aldrig bli..En sån där pinsam en..Jag har alltid lovat mig själv att bla inte bli en sån som fotograferar första pottbesöket,,å vad händer.. joo, jag blir så exalterad när lillan imorse klarade av sitt första toalettbesök med kissning att jag ber henne sitta kvar på pottan medan jag i vild (nästan) panik letar febrilt efter kameran jag hade 2 sekunder innan och sedan fort knäppa kortet medan lillan sitter kvar på pottan.Så nu har vi förevigat lillans allra första pottbesök..*suck* men det är inte utan att vara en väldigt stolt mamma kan jag lova!! Våran lilla bäbis..

Mjölkprovoceringen går knackigt framåt, tog det lite lugnt med det förra veckan eftersom hon var lite dålig med hon har ändå fått i sig lite mjölk o det har gått bra.. I morse vart jag dock orolig igen eftersom hon spillde mjölk på magen,,inget konstigt i sog, vilken snart 1.5 åring spiller inte.. Men efter en liten stund blev hon alldeles röd där varpå jag självklart blir orolig (en annan sak jag aldrig trodde..men man har koll på minsta lilla förändring som sker, det blir nog så att man faktiskt känner sina barn utan o innan även om jga inte trodde det förr..) Efter bara en liten stund till så kommer det större prickar i det röda, som sedan sprider sig på överkroppen och hon fick även en massa småknottror *suck* Ringde dietisten men hon sa att det kunde bli sådär, eftersom att de är främmande för kroppen och de kan reagera på det sättet Emelie gjorde..Skulle prickarna inte försvinna och börja irritera lillan så skulle vi avbryta provokationen, men de försvann efter ett tag, så jag hoppas vi kan fortsäta då.. Men oroligt är det mitt i sucken av lättnad av att hon kanske kanske kan börja äta mjölkprodukter utan problem..

Å jag kämpar idag.Jag har bestämt mig för att gå ner i vikt.. Efter senaste graviditetetn så gick jag snabbt upp, vilket jag även gjorde då jag väntade Emelie.. o kilona vill inte försvinna, kasnke inte så konstigt om man käkar massa godis o inte rör sig.Men igår fick det räcka.. Jag har legat runt 59.6 ett bra tag nu, det har ju pendlat, men i genomsnitt typ.. På morgonen igår vägde jag 58.7,,visst, kanske inte mycket, men jag märker på en gång på min kropp om jag går upp, o jag blir slö o allt..0ch imorse 57.2 så lite kan jag andas ut.. När jag gic o lade mig igår vägde jag nmligen lika mycket som jag gjort på morgonen fast jag knappt ätit nå på hela dagen förutom naturdiet drink.. Va sur jag va..  Men blev ju bra ändå under natten..Idag ska jag äta lite tänkte jag o resten naturdiet men faan va jag e godissugen =( Så nu står jag mellan alternativen röka eller äta godis.. Jag e ju så jäkla röksugen också så jag smäller av snart!!

Nu ska jag dricka kaffe, och äta banan..Sen ska jag börja me mat så det finns till Mathias komer hem, för sen ska jag o Linda smita ner på stan en snabbis hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0