snart Nytt År..

Så har då ett helt år snart passerat igen.. Kanske dags o reflektera över allt som hänt, eller inte hänt. Jg e tacksam för allt, och kan verkligen ta en dag i taget. Förr levde jag enbart i dåtid och framtid, nu kan jag enbart ta en dag i taget, annars faller hela livet som ett korthus.Det känns som att hela världen trycker ner mig mot marken och håller mig fast, hua, får nästan panik när det blir så och blir bara handlingsförlamad..Men att ha den insikten är ändå något positivt, och den hjälper mig på vägen =)
Två hela nyktra år, så lite men ändå har det påverkat hela min lilla värld =) Det gör att jag kan leva som jag vill, jag kan besluta själv vad jag vill göra och hur det ska göras, för varje dag som går blir jag starkare. Jag har slutat räkna dagar egentligen, nu är det bara spännande att se resultaten och jag känner verkligen hur skönt det är att äntligen få vara med och vara delaktig i allt. Bara det att kunna känna, även om det är mycket träning kvar med det, och man ska ju inte ropa hej..som det heter, men jaa..
Livet är underbart! Jag skulle inte kunna önska mer, vill inte önska mig mer heller. Jag har underbar sambo, en gudomlig dotter och lever det liv jag tidigare bara kunde drömma om. Visst, motgångar har väl alla (inte för att jag märkt dem just nu *peppar peppar*) men inget att jämföra med hur det varit tidigare. men framförallt är jag trygg! jag är trygg i mig själv och trygg i mitt liv, visst gör det att jag känner mig osäker på, och en stilla undran far förbi ibland,när allt ska ta slut, coh allt ska bli som förr igen.. men att tänka så, det är det som tar kål på allt, det e sånt man aldrig kan veta, inget att fundera över. Just nu, idag är jag trygg, lycklig, och har allt jag önskar, just idag längtar jag precis lika mycket efter min älskade sambo som jag alltid gör innan han kommer hem från jobbet, och just idag, det är här jag vill vara..

Jag hoppas verkligen att alla får ett Gott Nytt År, och att alla tar en dag i taget.. Idag är igår imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0