Vad det regnar =)

Men inte gör väl det nåt inte =) Bara härligt att få va inomhus litegrann, annar s e vi ju ute hela dagar.. Fsast Emelie kastade vi på regnkläder på förmiddagen o kastade ut iaf, eller nja, kasta o kasta e väl o ta i när man har en unge som verkligen vill ut hihi så imorgon hoppas jag på ösregn så vi får va ute o plaska rejält i alla pölar =)

Idag har vi vart o handlat lite, sen till barnens hus o köpte riktiga målarfärger till lillan. Elle rjaa, riktiga o riktiga, köpte på dollar tidigare och de funkade väl med det va bara en liten bricka med några små färgpaletter och en liten pensel med plastborst, kasnke ingen höjade för en liten 1.5 åring.. Nu köpte jag med rejäla färgklickar så borsten håller sig på en o samma färg, en mjuk o bra pensel, tjocka kritor och så modellera i olika färger, så imorogn ska vi måla o "dega" lite tänkte jag hihi
Emelie har redan ritat en jättefin teckning med sina kritor, hänger på kylen nu =)

På eftermiddagen åkte vi iväg till Leklandet med Linda o Selma, superkul!! Dock va Emelie liite ur gängorna, busade inte på som hon brukar, men å andra sidan så var hon alldeles nyvaken när vi kom dit, o hon tog väl ut krafterna på en gång, men jaa, vikken kanonidé det e med leklandet.! Det e ju hur kul som helst även för oss vuxna hihi  Emelie o Selma busade på och vi "vuxna" kröp efter =) Bra motion e det kan jag lova!
O lillan åt som en tok!! Hade tagit med mat till henne, o hon har ju knappt ätit nåt de senaste veckorna, men hon åt hur mycket som helst idag..Sen åkte vi hem, o bara två timmar efteråt gav jag henne macka o mannafrutti som hon åt av, visserligen inte av allt, men ändå =)

Sitter o väntar på att Matte kommer hem snart. Emelie somnade som en stock vid åtta. Läste skönheten o odjuret ikväll, ur en "vanlig" sagobok =) Men fasen va det e romantiserat och ger fel bild av verkligheten egentligen med sagor,,kanske därför jag lever i min egen lilla värld, läst för mycket sagor.. Det e ju Alltid typ den vackraste flickan som det är så synd om, men som sen "blommar ut" och får den vackra prinsen, åsså lever de lyckliga i alla sina dagar.. Å prinsar som räddar prinsessor.. jaja, få rmodulera om sagorna sen när lillan blir lite större, hörde om nå böcker som kommit nu där prinsessor räddar prinsar hihi Den ska vi då köpa hem =) Våran lilla prinsessa e ju en liten tuffing hon!

Å studenterna e ute o festar =) Vad jag e glad för deras skull, alltså det är den dag på året som jag verkligen kan känna med andra människor ordentligt. Känna den där lyckan att man e klar med skola, känna friheten, bara få ha den här kvällen som sin egen, o hur de skapar ett minne som kommer vara med dem för alltid. förhoppningsvis blir kvällen postiv för alla! Visst kan det väl va lite skrämmande me studenten också, då blir man ju lite vuxnare å, men ändå.. Emelie o jag vinkade glatt åt en lastbil som kom körande, härligt!!! Sen blev Emelie så ledsen när hon inte såg någon mer, o jag försökte förklara att de hade fler att åka till =( Lillan.. Så nu har jag lovat henne att pappa o jag minsann ska fixa lastbil åt henne också den dag hon tar studenten! Har man lovat så har man, men känner att jag sparkar över den bollen åt Emelies söta, rara, goa pappa hihi

Nu ska jag smaska lite godis, man lär ju passa på när bebin sover *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0