Ska vi släppa bomben nu då??

Happ, den senaste veckan har varit minst sagt,,energisk, milt uttryck kan jag ju då tillägga.. Idag var väl första dagen då det var lite lugnare, iaf ett tag, o den stunden avnjöt jag o Emelie på Fjärran höjder tillsamans med Anna o Emilia. Vi hade en toppendag, o myycket sol blev det ju =) Emelie badade o plaskade i vattnet med en extremt nervös mamma efter sig eftersom hon blev så himla hal av solkrämen o bassaängen lite väl djup för en liten sessa. Men med badring i högsta hugg så tyckte emelie att hon verkligen behärskade tekniken med att simma,,not.. Men att plaska på kanten var väl vad jag tyckte var mer lagom..Vi fikade, käkade, lillan sov en stund och sen vart det lite bad igen, o sen dags för hemgång. Jaa, måste säga att jag nästan kunde slappna av, även om det snurrar på i skallen just nu med allt som ska göras och hinnas med.. ¨

Å vad e det som ska hinnas med?? Joo, det blir BRÖLLOP!! Mathias o jag ska gifta oss!!! Ihh, o det blri snabba ryck, så jaa, just nu förstår jag väldigt väl varför man börjar planera sitt bröllop typ redan ett år innan =) Så nu har ja "tvingat" Anna at kasta sig in i allt det här också, för jag behöver hjälp, annars lär jag nog bli gråhårig innan det hela e över..
Efter badet var jag iaf förbi frissan o kollade om hon kunde fixa mitt hår på bröllopsdagen, o det kunde ho *lycka* var lite nervös..Så nu har jag fått tid dit i juli för att gå igenom hur håret ska se ut, o nästa vecka har jag på onsdagen tid för provsminkning inför den stora dagen, och på torsdagen kommer prästen hit för att gå igenom lite..

Alltså, hela den här veckan har vart lite smått kaotisk..2 dagar gick åt till att hitta präst, för kyrkan den var den lättaste biten, och det var ändå vad jag trodde skulle vara det svåra.. Men jaa, o efter det så jaa, säg vad jag inte funderat över..Men nu örjar vi aksnke rulla på lite igen då.. Kände häromdagen bara, efter bara typ 3 dagars planerande att  faan, nej, vi drar ivägo o gifter oss..Men neej, det e ju ändå så att ens bröllop är väl det som man alltid, ända sen man var liten, alltid har fantiserat om , o målat upp en bild av hur det ska vara o allt. Men jag säger bara det, jag har ju den senaste tiden vetat hur jag vill ha det o så, emn jaa, när man väl sätter igång, då dylker det upp fyrtio miljoner frågor till som man inte en shade tänkt på.. Ex. ska jag ha halsband till klänningen? Ska jag ha armband? Ska jag täcka över tatueringen när det e bröllop? Hur ska jag ha håret? Hur kan vi matcha varandra på ett enkelt sätt? Vilka blommori brudbuketten? Hur ska fikat se ut? Hur ska sminkningen se ut? Jaa, hrmm, gasnka mycket frågor kring mig som brud alltså..Hrmm.. Men jag vet att MAthias ju löser sin bit exemplariskt, så länge han fäljer "temafärgen" hihi
Jakten nu är efter ringen,men jaa får åka ner i veckan o kika lite mer o gå själv, för lillan uppskattar inte at vara i en butik där man inte får röra nåt..

Men jäklar vad folk det blir..Jaa hrmm..alltså, har man stor släkt så har man, o några kompisar vill man ju gärna ha med iaf, så då får det bli så, men typ runt en 70 pers. är vi uppe i nu, o där stoppar vi =) Såå, vad vill ni ha att fika är väl den stora frågan =) JAg har en känsla av att alla regniga dagar den här sommaren har ni en som ni iaf vet var hon e,,nämligen i köket..Jag lär baka som en galning vil jag lova. Så, nu lär jag försöka sätt amig imorogn o pilla klart inbjudningar o allt o målet e at få iväg dem, typ imorgon eller senast söndag.. Känns som jag har lite att göra =) Men det ska bli underbart, och det är roligt och spännande =) Jag har ju mannen i mitt liv hihi så då kan vi väl lika gärna samla lite vuxenpoäng nu också!

Kommentarer
Postat av: Anna Hervestad

Grattis Grattis, vad roligt att ni ska gifta er



Gifte mig den 3075 i samband med att vi döpte Wilma och det var en underbar dag



Vilket datum ska ni gifta er?



Lycka till med all planering



Kram kram Anna

2009-06-28 @ 12:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0