Midsommarfirande på barnfamiljers vis..

Jaa, underbara midsommar..Å fy faan va jag mår illa.. Jag känner hur en blandning av jansson, köttbullar, prinskorv, färsk potatis, sill, nubbesallad, ägghalvor har tagit över min magsäck, o allt detta har jag sedan spetsat till med cheesecake m. färska jordgubbar, en stor mängd godis, chips o dipp, just  ja, o en stoor mängd kaffe, typ en 2 liter skulle jag tro *suck*
Lurade ut grannen nu ikväll på en promenad o för varje steg jag gick så kände jag hur maten for mellan magsäck o halsgrop,,fyy faan, säger jag bara..Gissa att jag inte vill se mat ens imorgon..

Iaf, såsom rubriken lyder så har vi haft en bara helt vanlig o mysig misommar, just att vi haft två dagar då vi bara "varit", inte jäktat, inte stressat utan mest bara käns oss för vad vi velat göra.. Förutom allt ätande som har tagit upp åtskilliga timmar.. så har vi även hunnit med att vara ute, vi var till Furuvik igår o klappade getter, o tittade på tobbe trollkarl =) Efter lillan hade gått o nattat igår så tittade jag o Matte på en film som gick på teven, rätt skönt att bara sitta där rätt upp o ner..
Idag när vi  var ute på förmiddagen så var det nog många som va aningen trötta, va typ bara vi som var ute.. Inte en bil hördes, inte ett ljud alltså, det va heelt sjukt, men skönt hihi

Emelie hon e nöjd bara hon får köra sin motorcykel, å det gör hon, mycket o ofta hihi

Å vikken koll den lilla donnan har, det e helt sjukt! Sprang o leta mina tofflor igår, o jag fråga inte henne, utan prata med matte.. Efter några minuter började Emelie säga "där, där",,jaha.. tittar, joho, hon hittade tofflorna =) Å det e såna saker varje dag, hon har stenkoll =) Åsså e hon renlig.. hon tycker ju inte längre om att bli kladdig om händerna när hon äter, hon som alltid kladdat, o det får inte vara nå matrester kvar där hon äter, åsså springer hon städnigt omkring me sin dammsugare.. Ska man bli lycklig, eller??! Fast hon e bra charmig den lilla ungen, o det e helt sjukt, varje gång jag tittar på henne så blir jag bara mer o mer stolt över vad vi åstadkommit, o jag myser verkligen av att se hur hennes charm bara lyser åt alla håll..
Å det som e mysigast just nu är att säger man minsta lilla åt henne, så tar hon tag i ansiktet o pussar på henne,,Mamma får absolut inte bli arg *fniss* bara mysa med lillan.. Eller som när hon vaknar på morgonen, då vaknar man alltid av att hon tar ett stadigt men försiktigt tag om ansiktet o vänder det mot sig så hon kan ge en en god morgon puss, å alltså, behöver jag säga att varje morgon vaknar man med ett leende på läpparna =) När man får en puss o det första man ser e ett par nyvakna glittriga ögon som e fulla med bus *myser*

Nu ska jag börja ta o krypa mot bädden..Lillan sover, Matte ska lägga sig snart också, han ska jobba imorgon,,igen.. Stackars älskling, får jobba jämt för att vi ska kunna ha det bra =( Men sen e han ju guld värd också, inte bara världens underbaraste sambo, utan världens bästa pappa också!! Puss!!
Jaa, jag e såå oerhört stolt och lyckligt lottad som har den familj jag har =)

Å jaa, kära bröder (o systrar), ni e guld värda också!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0