Mammahjärtat gråter =(

å inget kul att behöva ha sin lilla älskling sjuk, å jag blir inte klok på det hela.. Lillan som typ aldirg e sjuk mer än när hon får tänder..Nu började det hela den sista april och inte har hon vart bra sedan dess.. Nu i lördags fick vi iaf komma till jouren på hälsocentralen efter att jag sagt till på sjukvårdsrådgivningen att vi verkligen är jätteoroliga och att det absolut inte kan vara meningen att ens lilla ska hosta så hon kräks upp ALLT vi ens lyckats peta i henne..Till saken hör ju att efter hennes förkylning hade lagt sig (den som startade den sista april) efter en fem sex dagar, så fortsatte hostan så att hon kräktes i en två veckor, och jaa, jag kan förstå att en liten hostar upp en massa slem och så eftersom de inte kan hosta eller snyta sig på samma sätt som en vuxen, men ungen va ju inte en s snorig *suck* rådgivningens svar va ju bara att det är inget ovanligt att barn fortsätter hosta, jaja..
När det sedan blev värre,ringde jag rådgivningen och då blev det ju lite fart iaf, för lillan fick feber så det skulle kunna tyda på att nå var fel, så åkte till jouren på hälsocentralen(söndag), en utländsk läkare tittar på lillan, lyssnar lite, tar en snabbsänka och flinar lite, neej, hon har bara fått en ny förkylning.. *suck*
Jaha, men lillan fortsatte hosta till hon kräks, och feber ger inte med sig, ringde hälsocentralen på måndagen, men de tyckte vi skulle avvakta, det var säkert ingen fara..
Hela veckan går, lillans feber ger med sig men fortsätter hosta så hon kräks alltså varenda kväll, och det var inte bara lite kräk helle utan det är verkligen att tömma hela magen,,och det utan att vi ens får i henne nå mat,,lillan vägrade ju äta =( Knappt banan ens som är hennes favorit..
 På fredagen så var jag o lillan med grannen på pizzerian o käkade, o tack o lov, lillan petade i sig lite kycklingkebabkätt typ och litelite pizza, jag var superglad o lättad.. På hemvägen sätter hostan igång igen och lillan spyr ner mig, sig och vagnen och grannen är med..När jag förklarar att det är så här lillan e varje kväll så blir hon också upprörd, och jag känner igen att det verkligen inte är jag bsom bara går och är nojig..

Till saken hör också att jag tycker inte direkt att jag är supernojig eller så, men de gåmger när jag verkligen blivit oroli, jag menar på riktigt, då har det varit nåt med Emelie, förra gången var det ju mjölkallergin..

Skit samma, ringer till sjukvårdsrådgivningen när jag kommer hem, skitförbannad och sur påatt de hela tiden ignorerar min dotter och hennes symtom, för bara kvällen innan ringde jag också rådgivningen och fick till svar att hon kräktes för att hon fått en släng av magsjukan..jag står som ett frågetecken "jaha, bara p kvällstid då rå" sa inget dock.. När jag då ringde nu på fredagen var det en kärring där som satt o gissade på att hon kanske var allergisk mot pollen?? jaha?! o jag menade på att vi måste få komma så att nån skulle kunna titta på våran lilla tjej då slänger hon i andra änden av luren ur sig att "men snälla du,,det finns ju inget vi kan göra nu iaf så. Dessutom så stänger jouren klockan 22 och klockan är 20.40 nu, så du får vänta till imorogon.. Måste jag påpeka att jag var arg som ett bi?? Fick veta att jouren öppnade vid åtta och at jag skulle ringa via 1177 innan för att få tid..Upplyste tanten om att det skulle jag visst det göra.. Såå, på lördag morogn då ringde jag 1177 och sa att vi skulel få tid på jouren, men jaa, först måste jag ju ännu en gång flrklara vad som hänt och varför blablabla, fast de redan har allt nerskrivet på datorn!! Skit samma, iaf fick vi en tid klockan nio på morgonen, kommer dit, in kommer en läkare, bara lyssnar på Emelie och skickar oss vidare till barnjouren på sjukhuset.. Lillan fick ventoline till att börja med i två omgångar, bara en studn efteråt så kom Mate upp på sjukhuset också och hade med sig en smärgås o lillan hon åt!! Hon som knaptt sett åt mat senaste tiden, tröck i sig smörgås hihi
FIck göra lungröntgen också ,men bara för att läkaren skull ekunna utesluta lunginflammation..

Iaf så fick vi veta att Emelie antingen hade kikhosta, då skulle hon hosta såhär typ till augusti, eller så hade hon förkylningsastma..Hade hon kikhosta skulle ventoline inte hjälpa, men det gör det ju så nu är det så skönt att ha fått vta vad som är fel, men samtidigt så växer min agressioner för sjukvårdsrådgivningen också!! Vilka idioter, tänk om vår lilla kunnat få medicin tidigare? jaja

Men nu  har hon feber igen =( Mne hoppas det ska bli bättre, rådgivningen är det ingen idé att ringa de vill ju bara man ska avvakta och avvakta, så bäst lillan inte blri sjuk på kvällen bara..
ringde ig¨år dit också för lillan blev blå om läpparna, och jag ville veta vad det kunde bero på för hon blev så i veckan också..Igr var det kanske för att medicinen hade slutat verka, men det fick jag ju klura ut på egen hand, för hon på råfdgivningen började ju bara fråga om feber, o jaa, hon har feber sa jag. Ja, men det är ju inget farligt i sig och blablabla, men nej, det var ju inte för febern jag ringde heller!!!! *morr* men neej, vi skulle avvakta iaf så, hade ju inte väntat mig nå annat svar heller, men ska inte rådgivningen vara till att få lite svar av??
Åsså passade hon ju på att skälla på mig för att jag inte pratat om dosering av ventoline om det inte skulle fungera när vi var till hälsocentralen i måndags..Jag försökte förklara att medicinen hade ju funkat sen vi fick den fram till igår bara,..*suck* men jaa, nu e lillan vaekn här så jag ska mysa med henne lite och hopas feberb gått ner..den va uppe i 40.3 igår =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0