Magen full mä pizzah =)

jaha, va härligt det e när dagen inte blir som man tänkt sig (om det vänds till nå positivt alltså..)
Tänkte imorse att det bara skulle bli en dag me städning och bara ta det lugnt, funderade vad man kunde hitta på för bus så lillan skulle kunna överleva en dag utan att vara ute hela dagen.. alltså visst, jag kan vara ute fast att det regnar, men det känsn som att jag gärna passar på att städar inne o så de dagarna så kan man vara ute de dagar det e fint väder, fast imorogon  e vi nog ute o busar ändå, för jag hann o städa klart inne idag.. å lillan har fått nya regnkläder =)

Efter att grejat lite imorse så ringde telefonen, var en som ville komma o kika på vagnen, o då hade jag redan fåttettmejl av en annan som också ville komma o kika.. Så jag hann o städalite hemma medan matte o emelie åkte till affären, och sedan hann jag tvätta liite, bränna maten i ugnen,glömde liksom bort den.. och få mess från Linda =) Hon skulle ner på stan och självklart så tackar man ju inte nej till stadsbesök eller umgås hihi

En tjej kom o köpte vagnen, citycrossen, min ögonsten =( Vagnen som vi haft sedan lillan föddes, har ju kort när hon ligger i vagnen o knappt syns för hon va så liten, och nu har vi sålt den, fan, skulle begärt mer betalt.. Nej, men jag har ju några vagnar, och skulle jag vara så sentimental så skulle vi ha hela förrådet fullt me grejer..Fast vänta lite..*tänker på hur förrådet ser ut* näee, i det här förhållandet så e det nog Matte som står för den sentimentala biten kring grejer, för förrådet består till 80% av "hans" grejer hihi Men visst, det känns ju att sälja vagnen, men har ju en fin ändå nu till lillan som jag e suupernöjd med!

Sedan drog vi alltså ner på stan en liten sväng, blev Gina Tricot och köpte ett halsband, 19:-, sedan regnkläder åt lillan, fast Linda betalade jackan, Tackar! och sedan en liuten sväng in på H&M och handlade nåt linne och skärp åt lillan..
På vg hemåt så bestämde vi att vi skulle gå ut o käka lite pizza så vi möttes upp på pizzerian och käkade lite o sen liten promenad.
Selma och Emelie e så himla söta tillsamans, å det riktigt lyser om dem när de hittar på sina små bus =) Selma satt med underlägget från bordet på huvet o såg så söt ut och emelie skrattade haha Sedan hjälptes tjejerna åt att dra vagnen också, en varsin sida av handtaget osså dra,,fast jaa, man kan ju inte säga att vagnen åker rakt men framåt går det ju iaf!  Det är härligt med barn!

Ligger ju o läser saga nu varje kväll för Emelie när hon dricker sin välling, och i förrgår så hämtade jag ner en bok med H.C Andersens sagor, och de brukar ju vara helmysiga, men jaa, vet inte vad jag har för upplaga här hemma, den e iaf från när Matte var liten *hrmm, host, harkel* Där ska de slå ihjäl varandra, o slå hästen med piskan och vette katten allt, jo just ja, det var en som knivhögg  mormodern i tron att det var hans granne..(så det skulle ursäkta nåt sånt??) Jaa, iaf så kan jag ju säga att nu ikväll så blev det Pettson & Findus som Emelie fick somna till!!
Inte för att jag vil lundanhålla saker för henne, men alltså, när jag ligger o tycker att sagorna är hemska då e det illa, jag som älskar sagor..Jag analyserade lite kring detta också om jag kunde ha blivit påverkad från något jag tidigare läst, men nej.
Alltså, tidigare så läste jag i nån bokpost att en del föräldrar väljer bort vissa sagor för att de är för våldsamma och mörka, typ, kommer inte ihåg det hela riktigt, så jag var ju tvungen att fundera på om det e jag som överreagerar, men neej, så där !ruskiga" som just den här sagoboken är, det har inte andra sagor varit och ändå är det de vanligast sagorna som finns i den här boken..Såå skumt, eller så e det jag som bara läst omskrivna versioner av de sagor jag läst nu senast, så det faktiskt e jag som fått läsa censurerade versioner.. Men, strunt samma, den där boken tänker jag lägga långt ner i någon kartong känns det som, den var inte alls trevlig att läsa..

Å våran lilla älskade unge kissade på pottan idag igen, kan inte låta bli att tala om hur himla stolt jag är över henne!! Alltså, det e ju inte så att jag tvingar dit henne, men hon har en längre tid visat intresse för pottan, och varför inte uppmuntra? Hon har gjort både nummer ett och två där nu, och vi hejar på =) Så länge hon själv vill så, hihi, o hon e lite rolig, hon ska inte ha byxor eller blöja på sig närhon går på toan, det tar hon a sig =) Åå, ni skulle se hur söt hon e när hon sitter där!  Men vi tar allt som det kommer, vill inte lillan sitta på pottan om ett tag,så e det okey det med, bara det får gå i hennes takt så =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0