Jag behöver snart en godeman..*suck*

Jag e nog en av de veligaste människorna som finns, det bara måste ju va så..
Skulle vara så skönt ibland at bara få ringa till någon som säger att "nu ska du göra såhär eller såhär! Va skönt det skulle varas, lippa ta nå beslut själv,,men som pappa alltid säger när jag ringer till han och vrider o vänder på saker "Välkommen in i vuxenlivet".. Inte roligt att vara vuxen..Å ändå är det vad man går o väntar på under hela livet fram till 18 typ *suck*

Har ju just nu sånt sjå med att välja den bästa omsorgen för våran lilla goklimp inför hösten. Självklart e det ju så för alla föräldrar att man vill sitt barns bästa och så även jag..Först var jag ju inne på att Emelie skulle vara hos dagmamm, då får hon vara i hemmamiljö, lugnare miljö och inte så mycket uppstyrt som jag kan uppleva att det e i förskolan.. *suck* var till dagmamman i måndags eftersom vi fått plats där, men jaa, visst, dagmamman var det inget fel på men neej, fick ingen känsla av att det kom nåt "klick" och genast satte jag igång och fundera vidare.. Nu har vi vart på två förskolor och tittat, en i går och en idag, och jag kan konstatera iaf att det blir förskola =)

Den vi var till igår var härligt busig, det stojades och lektes och överallt kryllade det av barn kändes det som, det var en bra känsla när vi gick därifrån och jag kände mig helnöjd..Låg o funderade lite inatt och kom väl fram till att det kasnek kan bli lite för mycket känsla av ett evigt barnkalas, för det var så det kändes när vi kom in på förskolan. De gick ut på förmiddagen, men eftermiddagen brukade de vara inne, och inga utflykter gjordes med de mindre barnen då det resonerades såsom att det hann barnen göra när de blir större, typ när de kommer till femåringarnas avdelning..Men förskolan kändes mysig..

Den förskolan vi var till idag där e barnen ute på förmiddagen och helst på eftermiddagen också, de gör utflykt till en närliggande skog en gång i veckan+att de har stor utegård att vara på. Hemlagad mat och det verkade verkligen finnas en pedagogisk tanke kring allt, något ju jag gillar hihi Jag ha ju spanat på det här dagiset tidigare och vi har även köat för en plats där sedan lillan föddes, men jag valde dagmamman i första hand sedan, men jaa..Så nu hoppas jag verkligen på en plats på den förskolan.

Emelie satte fart o busade på båda förskolorna hon så jag tror ju knappast att det blir nå problem för henne, å att få vara ute e ju det hon älskar mest av allt hihi

Nu ska jag ut och fixa iordning ena barnvagnen för den ska sättas ut på annons nu..
Har efter mcket omochmen bestämt mig för att sälja den älskade city crossen =) Så är det någon som e sugen å finns det en här hihi
Tänkte sälja den för 3.500, typ det borde man ju alla gånger få för den va?? Det e ju mjuklift med också, och fotsack, och bara använd ett år, om ens det, köpte ju scootern innan emelie ens var ett åro ch då har vi ju bara använt cityn som sovvagn..
Jag älskar ju den vagnen över allt annat, men eftersom jag köpte ny vagn så måste jag ju göra mig av med någon också, och jag har ju grunnat länge och väl kan jag lova..
Men ska sälja den röda brio singen -09 (inköpt i februari) den ligger redan ute på blocket, och nu ska jag sälja city crossen alltså, den e ju brun och huur fin som helst enligt mig, men jag har inte plats..Dessutom har vi ju emmaljunga scootern också som vi ska behålla, så för tillfället har vi 5 vagnar (har en sulky också som jag inte tycker räknas..) och "en unge" som Matte så fint uttrycker sig =)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0