Härliga vädret =)

å jaa, neej, jag skämtar inte =) Älskar när det e regn på sommaren hihi Va ut o natta lillan o tänkte på hur härligt det faktiskt e när det e sommar o regnar, alltså det e som att allt stannar upp något. Jag kan känna att när det e finväder så ska man hinna med o göra så mycket som möjligt,,utomhus så klart. Det e hur skönt som helst att vara ute hela dagarna, det e inte det, men det blir som att kroppen snurrar igång sig själv, man vill ner på stan, hinna sola, helst åkao bada, man e på bra humör o har ork så helst vill man hälsa på alla man känner också o sitta ute o fika, å å..sen när det kommer såna här regndagar, då e det som att luften går ur en, men det är helt okey att bara vara inne då, titta på teve, städa lite, lalla unt, eller som vi gör hemma här idag,,bakar kanelbullar =)

Just nu är det ett härligt lugn som infunnit sig här hemma..Emelie ligger ute i spöregnet o sover så gott,kan tänka mig hur härligt det lär vara att ligga nerbäddad i vagnen med regnet smattrande mot vagnens regnskydd, Matte som skulle ha jobbat tog ledigt idag, vart lite sent med Emelie igår kväll eftersom hon vaknade igen och hade ont i magen stackaren. Iaf sitter MAtte just nu uppe vid datan, efter att han faktiskt hade röjt av i köket så jag kunde sätta igång med bakning *lykkah*, och jag sitter här lite snabt, har precis kastat iordning bulldegen så den e på jäsning, tvättmaskin och diskmaskin mullrar sin härliga stämma och regnet smattrar mot fönstret, och ett fullständigt lugn har kastat sin skugga över vårt hem idag, mysdag =)

Äntligen känns det som skutan e på väg framåt igen, å snart e det midsommar, både spännande och läskigt =) Sen öppnar vi officiellt verkstaden här hemma hihi
Inför midsomar ska lillan åå jag återigen göra en egen midsommarstång, den vi gjorde förra året blev ju lyckad, o i år kan lillan hjälpa till också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0