skulle vaccinera lillan igår..

men fick åk ahem utan att ha gjort dt, vart bara matte som fick ett hugg i armen.. Jag hörde tidigare om att de barn som har mjölkallerg måste ta sprutan uppe på barnkliniken, något jag hade missat att läsa på pappret.. Vart lite osäker men la det åt sidan, har inte hört nån annan prata om det, men iaf så ringde jag nå informationsnummer ang. influensan igår morse för att vara på den säkra sidan, o de sa att det var helt okey att hon gik till bvc o tog sprutan.. Kommer dit o matte får sin vaccination o när det e lillan så frågade jag en extra gång..*suck* hon som tog sprutan jobbade påbarnkliniken, men gick o fråga för säkerhetsskull..

alltså, det e ju jättebra att de ändå är så noga men jag blir liite irriterad när man tar reda på saker först, osså stämmer inte dem då..Jag hade ju liksom förberett Emelie på att hon skulle få spruta o allt..
Dessutom så¨pratade jag med bvc förut bara veckan innan det var klart att emelie skulle få ta spruta, o då sa hon att skulle emelie ta spruta så skulle barnkliniken ha skicjkat ut en kallelse, då ringde jag för jag tänkte om hon var i riskgrupp.. Men då räknar ju jag med att eftersom de på barnkliniken vet tt lillan e mjölkallergiker, o att hon nu får bli vaccinerad, s¨borde det ju automatiskt komma ut en kallelese, eftersom hon inte får gå till bvc o ta sprutan..*morr* En jäkla skitsak men fasen.. Jag hade planerat å himla bra också att kunna va hemma idag om hon va sjuker, men jaaj, strunt samma.. Matte tog med lillan till gymmet så jag har passat på att hänga tvätt, slänga in en ny maskin, damssugit lite, torkat golvet,,igen..

Det me golven e jag så jäkla less på, vill ha mirakelgolv.. Iaf en ågng i veckan torkar jag golv, o det tycker jag borde va helt tillräckligt, men på våra golv blir ddte fläckar som inte går bort ens så ser ju ut som våra golv aldrig ens sett en golvmopp..

haha, åsså en av de roliga saker llillan just nu har för sig.. Hon har kommit på att om jageller pappa säger nej, så går hon till den andra o "frågar".. hihi, alltså, hon säger aldrig vad hon vill utan bara att hon ska fråga =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0