magsjuka..

japp, det har man då lyckats dra på sig så här dagarna innan jul,,trevligt.. fast jag tror att det e på vägatt gå över.. Hämtade lillan på förskolan i fredags, o fick då hör aav en annan mamma att det gick kräksjuka på förskolan, stod som ett frågetecken, kan ju visserligen bero på att lillan inte hade vart på förskolan på hela veckan. Men på lördagnär lillan somnat då slog det till med buller o bång.. *suck* knappt en blund på hela natten, lillan hon kräktes o hulka så det va ett elände..Men på söndagen var hon bättre, iaf kräkfri, emn sov o va välldans trött, vilket e helt förståeligt. Tänkte då att det va väl nå igen då som hon reagerade på, eftersom hon verkar ha väldigt lätt för o kräkas.. Jag kände mig lätt illamående på söndagkvällen o spydde, tänkte att det ju hörde ihop med grav, för sen vart det bra på en gång. Var o jobba igår, fast åt typ ingen mat o tänkte att det har ju med mafgen o göa, den e ju liite kinkig ibland nuförtiden..Men på kvällen i går, fyyy faan!! Har kanppt fått en blund i ögonen inatt, mått så jäkla illa så det finns inte, o hur jag än låg så höll magen på o vända sig.. Jag som skulle till barnmorskan nu på morgonen =( Men ultraljudet tänker jag baske mig masa mig iväg på kan jag lova!! Ska på ul efter kl.15 idag..

Just nu så är matte o lillan ute o hanldar de sista julklapparna, tror ni man e något nervös?? Jaa..Fast skrev lista så borde gå bra, efter allt, jag har faktiskt en av de mest underbara makar man kanha, så det är lugnt =) Men han är även kille, o det är väl där det kan spöka till lite *fniss* Neej, Matte e underbar, o att han ens självmant tar med lillan o åker för o handla klappar det är något som gör mig mäkta stolt o imponerad, särskilt me tanke på hur mycket jag vet tt han hatar att gå i affärer.

Jag lär krypa ner i soffan nu, klämde i mig lite frukost så nu börjar magen att bubbla igen *suck*å trevlig info va?!
Lär ju ligga nerr o ångest överstädningen som skulle ha gjorts idag inför imorgon, enmen, jag ska nog snart va på benen o fixa det. Det lär jag ju, imorgon hinner jag inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0