Helg i julens tecken =)

Hela helgen har faktiskt varit dagar då jag iaf kunnat få nån liiten känsla av att julen närmar sig.. Var i lördags och shoppade lite julklappar åt lillan så det mesta är klart för hennes del iaf.

Emelie kommer i år få:
Bord och stolar i antikbets (den möbelserie hon har i sitt rum) av gammelmormor och gammelmorfar.
Bob av farmor och lite prinsesssaker.
Från mig och Mathias:
Prinsessklänning
Ritstativ med ritrulle från IKEA
Kassaapparat
Böcker
Städset för barn från Vileda
Leksakskaffebryggare
Verktygsset i plast

Sen har jag inte så mycket mer koll på vad hon ska få =) Skulle ge önskelista idag till Mattes pappa.

Det jag hittills kommit på som kan vara kul är ju Duplo, bilgarage och bilar, bondgård, och utklädningskläder, typ prinsess då.. hihi Jaa, det finns en himla massa ändå även om det står still ibland..

Iaf, på kvällen när lillan ocjh jag kom hem från Valbo så klädde vi faktiskt granen.. Va ju bara tvungen att införskaffa lite julstämning och det känns bra. Fast lite skumt, jag brukar Alltid klä dagen dagen före julafton..

Igår så började jag o lillan morgonen med att titta på Lucia på teven, äta julfukost med risgröt och vörtsmörgås, o sen lussekatt o pepparkaka. Riktigt mysigt!
Sen var vi o handlade lite snabbt, jag, Mathias och Emelie. När lillan sovit åkte vi alla ut till furuvik och hade det såå himla mysigt!! Gick omkring i parken, Emelie red ponny, satt i Tomtens knä och åkte jaruseller. Sen hade Matte bokat julbord på Furuviksbryggan!! Kan lova att jag i går kväll inte mådde toppen!! Guu va jag åt, det fanns huur mycket mat som helst och det va såå himla gott!! Fast det godaste var en rätt som fanns lite på sidan om, som en av kockarna fixade iordning. Det var en bit oxfilé, en bit fläskfilé och hollandaisesås tillsamans med konjakssås, och det va såå jäkla gott så det finns inte ord för det!! Fläskfilén var alldeles typ saftig och mumsig ,inte alls som den blir hemma!! Jag va tvungen att ta två gånger..Lite genant..
Just igår så var det faktiskt rätt skönt att ändå kunna unna sig att äta så mycket, jag e ju faktiskt gravid 'fniss* Annars så kan jag säga att jag o vågen redan är rejält osams.. Den visar inte alls som jag vill..Visst, det viktiga nu är att den lill* mår bra, men det e liite svårt att inte släppa tankarna från vikten,vill u liksom inte gå upp 25 kg igen som jag gjode med lillan..Men det löser sig väl antar jag, det e ju ändå ett av de minsta problemen..

Just ja, när vi kom hem igår plockade vi ihop lussebullar o pepparkakor och bytte om på lillan osså åkte vi o lussade hemma hos gammelmormor o g.morfar, o sen hemma hos lillans farmor =)

Ni må tro lillan va den sötaste lilla tärna som någonsin skådats!! Å i kväll ska hon vara tomtenissa på förskolan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0