Imorgon =)

Jaa, äntligen!! Idag är den sista dagen som oförlovad.. har gått omkring o föröskt att ta det lugnt o bara njuta, å detsamma vill jag göra imorogn för jag e lite så att som en ny fas i ens liv börjar, så blir även resten av den tiden..Så jag hoppas att om dagen imorgon blir helt lugn och underbar och full med ro i själen, då kommer även resten av tiden i framtiden bli så..Nu kanske just förlovning e en väldigt lång tid eftersom den ska vara resten av livet, men jaa, ni kanske förstår tänket??

Imorgon e ju även en dag och ett år närmare 30..fyy fasen! Å jag menar det verkligen, i huvet är jag inte en dag över 20, alltså, jag får inte in att jag skulle vara en dag över det.. När jag tänker på att jag snart skulle vara 29, har ett barn, är sambo och ffaktiskt har ett "eget" liv, jag är vuxen, då går det liksom inte in, eller joo, att jag är sambo och har barn, det går in, det e ju underbart men att försöka tänka tanken at jag är vuxen, det e ju såå skumt..Alltså, jag tänker på äldre i min omgivning och försöker tänka om de kände sig vuxna när de var 29, och det jag tenderar att  tänka på det är vad de vid den tidpunkten gjorde och hur mpnga barn de hade. Faan va jag är ytlig, som att känslan sitter där, alltså att det är de sakerna som skulle avgöra hur pass vuxen man är? Elelr e det så ändå att det e de sakerna som får mig att känna mig vuxen, då kan ju det förklara en hel del, jag går fortfarande kvar i skolan, det e ju inte såå många vuxenpoäng, och jag har "bara" ett barn, något som de närmaste i min släkt (de äldre) redan hade slagit me råge nättt o jämnt när de var i min ålder.. mamma hon hade 3 barn då och pappa 4. Nu menar jag inte att det e nå fel med det utan att det bara e nå slags för mig att jämföra mig med dem, för det e ju de närmaste jag kan komma på som är "vuxna", deras föräldrar e ju bara "gamla", och har nog aldrig vart vuxen hihi ähh, fasen, jag hade en tid när jag inte för länge sen skulle vara den eviga fjortisen..så jag e väl i stadiet, inte fjortis, men inte heller vuxen, det e väl bara den slutsatsen man kan dra =)

Nu väntar jag bara på mathias o ska packa det sista sedan åker vi til lfalun för en lugn, härlig weekend med bara mys, och förlovning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0